ČOI: Cestovní kanceláře klamou a neinformují zákazníky o jejich právech

Více než třetina cestovních kanceláří nedává dost informací nebo klame zákazníky. Zjistila to Česká obchodní inspekce. Zkontrolovala téměř dvě stovky cestovních kanceláří a agentur, ve více než 60 případech zjistila porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Cestovní agentury a kanceláře (ilustrační foto).

Cestovní agentury a kanceláře (ilustrační foto). | Foto: Filip Jandourek

„Spotřebitelé nejsou dostatečně informováni o svých právech, jsou klamáni neúplnými nebo nepravdivými informacemi o podmínkách, rozsahu nebo ceně poskytovaných služeb,“ píše se v tiskové zprávě ČOI.

Nejčastěji cestovní kanceláře a agentury neinformovaly svoje zákazníky v dostatečné míře a správně o podmínkách uplatnění reklamace. Časté podle ČOI také je, že klienti se stížností neuspějí. V takových případech jim nezbývá nic jiného než se domáhat svých nároků soudní cestou.

Dalším častým porušením při uzavírání smluv se spotřebiteli bylo užití klamavých obchodních praktik.

Za prvních šest měsíců zkontrolovali inspektoři ČOI celkem 174 cestovních kanceláří a agentur a uložili 32 pokut v celkové hodnotě téměř 233 tisíc korun.

Jana Zemanová, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme