Dělníci zahájili rekonstrukci dalšího úseku historické železniční vlečky v Radošově. Pomůže to dopravě

Na historické vlečce mezi Kyselkou a Vojkovicemi u Karlových Varů začala rekonstrukce kolejového svršku. Modernizace trati, která je technickým unikátem severozápadních Čech, umožní efektivnější přepravu minerální vody a pomůže snížit nákladní dopravu na silnicích. Práce těžké techniky a specializovaných firem pokračují bez omezení okolní dopravy.

Radošov Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Okolí dřevěného mostu v Radošově se zaplnilo hlukem bagrů a prací dělníků. Současné práce navazují na už zrekonstruovaný úsek historické vlečky z 19. století, která měří celkem osm kilometrů. Na zhruba 200 metrech tratě se vyměňuje kolejové pole. Staré dřevěné pražce nahrazují betonové a zároveň se mění opotřebované kolejnice.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž o rekonstrukci železniční vlečky v Radošově připravil Zdeněk Trnka

Firma Mattoni, provozovatel vlečky, provádí každoroční údržbu a pravidelné prohlídky, aby minimalizovala potřebu průběžných oprav. Trať je nyní složena přibližně ze sedmi druhů kolejnic starých i přes 70 let. „Starší kolejnice jsou kvalitnější a méně se opotřebovávají než ty nové,“ vysvětluje šéf logistiky Zbyněk Rudolf, spolumajitel firmy, která část kolejí vyměňuje.

„Od roku 2012 jsme přepravili asi 890 vlaků. Jeden vlak nám nahradí zhruba 30 kamionů a v nejbližší době plánujeme provoz rozšířit na dva až tři vlaky týdně,“ dodává šéf logistiky firmy Mattoni, Roman Kordina. Další podobně velké úpravy vlečky firma plánuje na příští rok.

Zdeněk Trnka, max Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme