Operátoři nebudou moci jednostranně měnit zákazníkům smlouvy, oznámil ČTÚ
Mobilní operátoři a telekomunikační firmy nebudou moci tak jednoduše měnit podmínky v zákaznických smlouvách. Oznámil to Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Současná praxe totiž neodpovídá požadavkům nového občanského zákoníku. Úřad proto vyzývá operátory k tomu, aby co nejrychleji upravili své smluvní podmínky v souladu se zákonem.
Podle úřadu mohou operátoři ve smlouvách jednostranně měnit jen ta ustanovení, na kterých se před tím se zákazníkem smluvně dohodli. To prý v současnosti žádný nesplňuje.
„Jde nám o transparentnost. Jde nám o to, aby zákazník v době uzavírání smlouvy věděl, za jakých podmínek a v jakém rozsahu se pro něj smluvní podmínky mohou změnit,“ řekl mluvčí ČTÚ Martin Drtina.
Operátoři nechtějí vyjádření úřadu komentovat.
Dosavadní praxe operátorů řídících se pouze zákonem o elektronických komunikacích byla, že mohli podmínky měnit, pokud to klientovi oznámili s předstihem jednoho měsíce. Při zhoršení podmínek ho pak museli upozornit na možnost předčasného odstoupení od smlouvy na dobu určitou bez sankce.