Šéf Ředitelství silnic a dálnic: Pokud vyhrajeme soudy, celý Pražský okruh bude hotový v roce 2032
Motoristé by se mohli dočkat dostavby Pražského okruhu v letech 2031 až 2032. V nedělním diskusním pořadu TV Nova Za pět minut dvanáct to řekl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Cílem ředitelství je začít stavět severní část v letech 2027 až 2028. Uvedl ale, že je to podmíněno zvládnutím úředních procedur a případných soudních rozhodnutí. Stavba Pražského okruhu je rozdělena na jedenáct úseků, zprovozněných je zatím sedm.
„Náš cíl je zhruba v tuto chvíli v letech 2027–2028 začít severní část Pražského okruhu stavět. Jelikož to bude velmi náročná stavba, tak musíme počítat tři čtyři roky na výstavbu, takže někdy kolem roku 2031 2032 by se občané České republiky měli dočkat i severní části Pražského okruhu a dostavby Pražského okruhu jako celku,“ popsal Mátl.
V Klatovech bourají nový most, kontrola objevila několik závad. Dodavatel vyrobil vadné díly
Číst článek
Projekt severní části nyní prochází procesem posuzování vlivů na životní prostředí, tzv. EIA. Mátl očekává, že ještě letos obdrží kladné stanovisko. „A my začneme zpracovávat stavební dokumentaci v tuto chvíli už podle nového stavebního zákona, to znamená dokumentaci rovnou pro stavební povolení, neboli pro sloučené rozhodnutí. To znamená: Vynecháváme proces územního rozhodnutí, jdeme jedním procesem, pravděpodobně jedněmi námitkami, jedním odvoláním a jedním soudním procesem. Pokud toto zvládneme a ty soudy vyhrajeme, tak jsem přesvědčen, že jsme schopni zhruba do těch tří, čtyř let začít s výstavbou severní části Pražského okruhu,“ řekl.
Kromě jihovýchodního úseku mezi Běchovicemi a D1 chybí právě tři úseky v severní části mezi Ruzyní, Suchdolem, Březiněvsí a Satalicemi. Na jihovýchodní úsek mezi Běchovicemi a D1 vypsalo ŘSD tendr loni v prosinci. Vítěz by měl být znám letos na podzim.
Vnější okruh kolem Prahy má po dokončení měřit asi 83 kilometrů. Naposledy se okruh řidičům rozšířil v roce 2010, kdy byl zprovozněn úsek od D1 k D5. První úsek se otevřel zhruba před 40 lety, a to 20. září 1983.