Disney kvůli antisemitismu ukončil spolupráci s youtuberem PewDiePie. Omluva nepomohla
Společnost Walta Disneyho ukončila spolupráci se švédským youtuberem Felixem Kjellbergem přezdívaným PewDiePie kvůli antisemitismu. V úterý YouTube navíc oznámil, že nevydá pokračování původní sérii „Scare PewDiePie“. Google mimo jiné vyloučil Kjellberga ze svého exkluzivního inzertního programu.
Důvodem ukončení spolupráce je, že Kjellberg zaplatil dvěma indickým komikům za to, aby se natočili s cedulí „Smrt všem židům", a video pak použil na svém youtubovém kanálu. Oba Indové se za své jednání omluvili s tím, že významu anglického nápisu nerozuměli.
Omluvil se i švédský youtuber. Snažil se prý jen ukázat, co všechno jsou lidé ochotní udělat za peníze. Na kritiku reagoval také v nedělním příspěvku na Tumblru: „Myslím, že je důležité něco říct a já chci jednu věc uvést na pravou míru. V žádném případě nepodporuju žádný druh nenávistných postojů. I když to nebyl můj úmysl, chápu, že tyto vtipy jsou v konečném důsledku urážlivé.“
Slavný britský youtuber si udělal výlet do KLDR. V zemi diktátora Kima natáčel 'jen pozitivní videa'
Číst článek
Kjellberg alias PewDiePie čelí kritice i kvůli tomu, že se v několika jeho videích, na která upozornil deník Wall Street Journal, objevila nacistická a antisemitská symbolika. Jeden ze snímků, které deník ve svém článku zmiňuje, zobrazuje například muže oblečeného za Ježíše Krista, který říká: „Hitler neudělal absolutně nic špatného.“
PewDiePie kritizovaná videa po zveřejnění článku odstranil, měla už ale přes 23 milionů zhlédnutí, napsal deník.
Společnost Walta Disneyho v pondělí oznámila, že s youtuberem přetrhala vazby, zatímco YouTube řekl, že ruší vydání nadcházející série videí a Kjellberga vyloučí ze svého exkluzivního inzertního programu. Informuje o tom americký server The New York Times.
Nejoblíbenější uživatel YouTube
„Ačkoliv Felix svojí provokací a neuctivostí získával followery, tady už evidentně zašel moc daleko a výsledná videa jsou nevhodná,“ uvedla mluvčí společnosti Maker Studios, která pod Disney patří.
Kjellberg má na YouTube přes 53 milionů odběratelů. Publikum si získal především zveřejňováním videí, na kterých hrál a mluvil o videohrách s vtipnými komentáři.
Podle serveru Social Blade, který shromažďuje data o sociálních médiích, je PewDiePie nejoblíbenějším uživatelem na YouTube. Jeho videa mají bezmála 14,7 miliardy zhlédnutí.
V prosinci magazín Forbes odhadoval, že Kjellberg vydělal od června 2015 do června 2016 15 milionů amerických dolarů, z velké části díky své knize This Book Loves You a řadě videí na YouTube Red, což je služba Googlu, která se dá předplatit a umožní sledování videí bez reklam spolu s dalšími benefity.