Olympijské trasy jsou vyznačené fialovými čtverci s heslem „Paris 2024“. Městem vede úplně nová cyklostezka a nově tu postavili také velké parkoviště pro kola.
Cyklisté patří mezi zranitelné účastníky silničního provozu. Policisté v Plzni a na jihu Moravy proto vyrazili do terénu, aby připomněli cyklistům, co by jim při jízdě na kole nemělo chybět.
Takzvaný bikesharing dotovalo město loni v pilotním provozu. Projekt trval od 11. dubna do 30. září a za tu dobu využili lidé bezplatná sdílená kola ke 102 000 jízd.
Expozice přibližuje slavnou minulost i neslavný zánik firmy, a především její výrobky. Třeba raritu v podobě kola určeného pro egyptské maloobchodníky.
Více lidí by od října mohlo dosáhnout příspěvek na bydlení, informuje deník E15. A české vlaky mají v průměru až dvojnásobné zpoždění oproti loňsku, píšou Lidové noviny. Více ve výběru z médií.
Kolo si mohou až čtyřikrát denně půjčit držitelé všech časových kuponů, musí však používat mobilní aplikaci Lítačka, s pomocí které se výpůjčka provádí.
Oblíbenost elektrokol v Česku pořád roste. Zatímco v roce 2019 se jich v zemi prodalo kolem 80 000 kusů, loni to bylo 120 000. Většímu rozmachu ale brání nedostatek součástek a složitá logistika.
Z jízdních kol se letos kvůli pandemii koronaviru stalo v mnoha zemích žhavé zboží, protože ze strachu z nákazy i kvůli pobytu na čerstvém vzduchu zažila cyklistika obrovský boom.
Na křižovatkách a přechodech pro chodce se cyklisté střetávají se zástupy chodců. Někdy cyklisté jezdí na červenou, jindy chodci vstupují do cyklostezky, aniž by se rozhlédli.
Prodej elektrokol se každým rok zvyšuje, zvyšuje se ale také jejich počet, které si nechávají majitelé nelegálně upravovat. Většinou chtějí zvýšit maximální rychlost z 25 na 50 km za hodinu.
Zaměstnavatelé s deseti a více zaměstnanci by měli mít podle Dolínka povinnost zajistit svým zaměstnancům bezpečnou úschovu jízdních kol, pokud na nich zaměstnanci jezdí do práce.
Newyorské metro obvykle využije denně až pět milionu lidí – ovšem během krize jeho vytíženost klesla o víc než 90 procent. Zato obchody s cyklistickými potřebami nyní nestíhají.
Značení omezující pohyb cyklistů, které vyšlo na desítky tisíc korun, mělo být přitom kompletně odstraněno. V pondělí se má starosta Prahy 1 Lomecký sejít se zástupci spolku Auto*Mat.
„Po rozhodnutí soudu předpokládáme, že zahájení bude moci začít do hlavní letní turistické sezony,“ uvedla mluvčí Prahy 1. Radnice podle ní ještě jedná o detailech.
Je sice teprve konec ledna, ale bikesharingové firmy jedou naplno, připravují se na další sezonu. V Praze bude ve znamení souboje růžových a žlutých kol.
Metropole Dánska dosáhla nový rekord – do práce nebo do školy se loni přepravilo na kole 41 % všech cestujících. Počet cyklistů v Kodani stoupá každým rokem a loni dosáhl nejvyšší míry od roku 1989.
V loňském roce řešila policie téměř 4 000 dopravních nehod s cyklisty. A to i přesto, že jsou pro ně čím dál častěji na komunikacích vyhrazené pruhy. Nebezpečí číhá zejména před křižovatkami.
Půjčování kol v Ústeckém kraji je čím dál oblíbenější. Ke klasickým půjčovnám kol se v poslední době přidali také České dráhy a nová služba sdílení kol Rekola v Teplicích.