Tománek plánuje divadlo transformovat na výukové a umělecké pracoviště DAMU. Jeho koncepce uvádí, že důvody pro zrušení jsou nízká míra ekonomické soběstačnosti, nízká návštěvnost či vysoké náklady.
Zahrála si například ve snímcích Věry Chytilové Hra o jablko a Kalamita nebo komediálních trilogiích Byl jednou jeden polda a Babovřesky. Jedním z posledních filmů byla komedie Chata na prodej.
S Janem Schmidem odešel člověk a fenomén, který vymyslel nový druh divadla. To je přesně ta Ypsilonka. Druh divadla, který se do té doby nikdy nehrál, poetika, která neexistovala.
Zakladatel a bývalý umělecký ředitel divadelního Studia Ypsilon si zahrál třeba ve filmech režisérky Věry Chytilové nebo Evalda Schorma. Právě ten natočil první divadelní záznam takzvané Ypsilonky.
„Mistři světa jako Lábus, Kaiser mě vzali jako sobě rovného. Celá léta jsem měl pocit, že to je normální, pak jsem přešel do jiného divadla a zjistil, že to tak není,“ vzpomíná Vacek.
Galerie a muzea zůstávají uzavřeny, budou se moci ze čtvrtiny své kapacity otevřít po přechodu země do třetího stupně. Do divadel či na koncerty mohou ale diváci až po přechodu do druhého stupně.
Marge Simpsonová, Tlučhořovi, pohádkový záporák kníže Rumburak, nesmrtelné scénky s Oldřichem Kaiserem, ale také desítky rolí na jevišti v pražském studiu Ypsilon. Nejen s tím je spojen.
Je doba swingu, tvrdí soubor pražského Studia Ypsilon. Na dnešek proto připravil premiéru nové inscenace Swing se vrací neboli O štěstí. Zazní skladby slavných hudebníků, jako například Franka Sinatry nebo Duka Ellingtona, ale také původní písničky Studia Ypsilon.
Inscenaci Proměna aneb Řehoř už toho má dost zrežíroval v pražské Ypsilonce Arnošt Goldflam. Inspirací mu byla povídka Franze Kafky Proměna, kterou výrazně upravil a odlehčil. Do hlavní role Řehoře Samsy obsadil Petra Vrška. Vedle něj se na Malé scéně mimo jiné představí Oldřich Navrátil, Jaroslava Kretschmerová i Paulína Labudová.
Sežeňte Mozarta! - tak zní titul nové hudební komedie pražského Studia Ypsilon v režii Jana Schmida. Text hry vychází z libreta Mozartovy Kouzelné flétny, ale zároveň odhaluje okolnosti vzniku této slavné opery. Představení do jisté míry navazuje na slavnou inscenaci Ypsilonky Mozart v Praze, která se dočkala více než dvou set repríz.
Malá scéna pražského Studia Ypsilon nabízí ode dneška Zábavu. Absurdní černou komedii slavného dramatika Slawomira Mrožka nastudoval režisér Braňo Holiček. Po řadě ryze autorských představení se zde poprvé pouští do inscenace vycházející z konkrétního textu. Ani tentokrát ale neopouští autorský přístup.