Diváci nejen v Praze se do divadelních sálů vrací opakovaně. Aby to tak mohlo být i do budoucna, dalo hlavní město příspěvkovým scénám několik milionů korun na provoz, který o desítky procent zdražil.
Chcete slyšet, jak si AI poradila se zadáním napsat pohádku o pejskovi a kočičce? A proč se počítačovému lingvistovi stýská po starším jazykovém modelu, ve kterém tvořil hru pro Švandovo divadlo?
Někteří si odvykli za kulturou chodit a jiní si ji zase kvůli zdražování nemohou dovolit. Jak se divadelníci popasovali s menší návštěvností a růstem cen?
Přes třicet let působil v pražském Švandově divadle a dlouhá léta spolupracoval s Českým rozhlasem. Ztvárnil také několik menších filmových rolí před kamerou.
Nepříznivé podmínky daly vzniknout například internetové platformě Dramox. Česká streamovací služba se stala během svého krátkého působení velmi populární a po znovuotevření prý neplánuje končit.