Na lávce za 300 milionů korun se stále drží po deštích voda kvůli špatně položenému povrchu. Firma ho teď musí přebrousit a znovu vyspádovat. Bez oprav není možné lávku zkolaudovat.
Evropský systém má nahradit současné technologie, které země EU používají. Zjednoduší dopravcům cesty mezi jednotlivými státy, ale hlavně má zabránit srážkám vlaků způsobeným lidským faktorem.
Dopravci očekávají, že provoz by se měl vrátit do plného rozsahu před krizí asi v polovině června. Zatím ale platí, že všechny vlaky i autobusy budou jezdit nanejvýš po státní hranice.
V roce 2008 objednala správa železnic elektřinu pro všechny dopravce na několik let dopředu. Po změně zákona ale mohli dopravci kupovat elektřinu přímo a samostatně.
„Šetření nehody nákladního vlaku u Mariánských Lázní ukazuje, že strojvedoucí zřejmě trojnásobně překročil povolenou rychlost,“ uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.
„Odstranili jsme verzi, kde byly ostré fotografie, a umístili jsme tam v podstatě stejné video, jen fotografie z reálných nehod jsou lehce rozostřené,“ potvrdila mluvčí SŽDC Radka Pisturiusová.
Správa železniční dopravní cesty dostane úvěr ve výši tří miliard korun, píše E15. A balíky v České poště nově třídí automat, upozorňuje Právo. Více v přehledu tisku, který sestavil Radiožurnál.
Budova před sedmi lety prošla rekonstrukcí za téměř miliardu korun. Nicméně oprava střechy její součástí nebyla. Správa železniční dopravní cesty to teď chce napravit.
Jak se dívka do střeženého prostoru dostala, SŽDC netuší. Bezpečnost v tunelu přitom zajišťují plot, kamery, čidla a laserové brány, které mají zachytit i zvíře velikosti lišky.
„Musíme začít konat a také se zamyslet, co se samotnou plochou parkoviště dále do budoucna. Rekonstrukce je nezbytná,“ řekl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.
Deník Mf Dnes se věnuje zmizení desítek tisíců korun na válečné veterány. Po elektřině a plynu zdraží podle Lidových novin i náklady na dálkové vytápění. Více v přehledu tisku Radiožurnálu.
Ke stejnému závěru už dříve dospěla analýza pro státní Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Národní památkový ústav tehdy uvedl, že lze možná ještě most opravit.
Ejpovický tunel je první čtyřkilometrový úsek v Česku, kde mohou vlaky jezdit rychlostí až 230 kilometrů za hodinu. Jak rychle budou přibývat podobné úseky?
O zneškodnění spolupachatelů útoku na české vojáky v Afghánistánu informují středeční Lidové noviny. Další deníky se věnují konci oblastního ředitele SDŽC v Plzni nebo leteckému provozu nad Prahou.
Cena stávající transakce zatím není přesně určená, ve výroční zprávě si ale dráhy nacenily pozemky na téměř šest miliard korun. Peníze z prodeje pozemků chce šéf drah směřovat do investic.
U staré cihlové stavby v blízkosti železniční trati zasahovaly jednotky ze strašnické a centrální hasičské stanice a jednotka Správy dopravní železniční cesty.
Na brněnském hlavním nádraží došlo k poruše zabezpečovacího zařízení. Vlaky zde tak nabírají zpoždění, některé musí ČD dokonce odklánět na jiná nádraží.
Železniční dopravci v létě omezí provoz některých svých vlaků. Týká se to zejména méně využívaných regionálních tratí. Změny začnou platit od 10. června, kdy se upraví jízdní řády.
Železničnímu mostu mezi Výtoní a Smíchovem hrozí demolice. Ve čtvrtek o tom informoval server iDNES.cz a Strana zelených. Následně to potvrdila i mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.
Železniční trať u Karlových Varů opraví společnost Strix Chomutov. Správa železniční dopravní
cesty s ní uzavřela bez soutěže smlouvu na 90 milionů korun. Oprava má být hotová do konce července.