Správa železnic chce získat podporu veřejnosti pro zbourání historického mostu v Praze pod Vyšehradem a jeho nahrazení novou konstrukcí. Za 2,3 milionu korun si kvůli tomu najala agenturu Native PR.
Kolem stavu a budoucnosti mostu se v poslední době vede diskuse. Správa železnic chce jeho památkově chráněnou vrchní konstrukci nahradit novou, což kritizují památkáři či občanské spolky.
Dělníci 1400 tun těžkou a 140 metrů dlouhou konstrukci dávali dohromady na pravém břehu řeky. Jak v montáži pokračovali dál, postupně konstrukci vysouvali nad vodu, až dosáhli levého břehu Labe.
Nový most roste hned vedle stávající konstrukce z roku 1889, která měla jít původně k zemi. Most byl však zařazen mezi kulturní památky, a tak zůstane na místě.
Ministr dopravy Martin Kupka uvedl, že rozhodnutí o budoucnosti mostu by mělo být představeno do konce tohoto roku. Podle Správy železnic se většina kolokvia shodla, že stav lze označit za „špatný“.
„Z analýz a posudků vyplývá, že pro železniční provoz je nutná výměna vrchní ocelové konstrukce,“ zdůrazňuje ředitel odboru přípravy staveb ve společnosti Správa železnic Pavel Paidar.
Metro C nebude jezdit o víkendu v úseku Hlavní nádraží - Vltavská. Kritika plánovaného bourání železničního mostu pod Vyšehradem. Lidé s nadváhou často čelí podvodům.
Správa železnic představila vítězný návrh pro přestavbu železničního mostu na Vyšehradě. Podle některých odborníků návrh opakuje pouze to, co na původním mostu bylo nejméně hodnotné.
„Těleso budoucí dálnice bude v zářezu, původní železniční trať zůstane nezměněna. Když to řeknu laicky, dálnice půjde pod železnicí,“ popisuje vedoucí výstavby z Ředitelství silnic a dálnic.
Nový most má umožnit převedení třech kolejí přes Vltavu a vznik nové zastávky na Výtoni. Správa železnic si v zadání soutěže vymínila, že ocelová konstrukce na starých pilířích bude nová.
„Odvolání podávat nebudeme. Rozhodnutí považujeme za definitivní,“ informovala Friebová. Správa železnic tak potvrdila stanovisko, které zveřejnila ještě před rozhodnutím resortu kultury.
„Na základě všech shromážděných podkladů dospělo ministerstvo kultury k závěru, že soubor železničních mostů vykazuje znaky kulturní památky,“ popsala serveru iROZHLAS.cz Awwadová.
Sevastopol||Ivana Milenkovičová, ČTK|Zprávy ze světa|Od stálého zpravodaje
Osobní vlak přejel 19kilometrový most přes Kerčský průliv zhruba za 24 minut. Mezi anektovaným Krymem a Tamaňským poloostrovem funguje už od loňského května taky silniční most.
Podle Správy železniční dopravní cesty řešení profesora Brühwilera představuje značná rizika. V rozhovoru pro server iROZHLAS.cz ale Brühwiler řekl, že podobné postupy se používají ve Švýcarsku běžně.
Výsledky první etapy kontrol, která zahrnuje 36 mostů, budou známy do konce roku a závěrečné včetně statických posudků do 30. června příštího roku. Poté bude zkontrolováno zbývajících 27 mostů.
Ačkoliv o osudu železničního mostu pod Vyšehradem se zřejmě definitivně rozhodne až za několik měsíců, už se rodí plány, jak by měla vypadat jeho náhrada. Server iROZHLAS.cz přináší historické snímky.
Městský Institut plánování a rozvoje v pátek zároveň představil svůj návrh podoby mostu a řešení okolní dopravy včetně vytvoření nového přestupního uzlu na Výtoni.
Ke stejnému závěru už dříve dospěla analýza pro státní Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Národní památkový ústav tehdy uvedl, že lze možná ještě most opravit.
Most patří Správě železniční dopravní cesty, která ho chce zbourat a na jeho místě postavit kopii, což však v tuto chvíli kvůli památkové ochraně není možné.
Pražská Technická správa komunikací (TSK) ve čtvrtek otevřela pro pěší jižní lávku na železničním mostě z Podskalí na Smíchov. Oprava vyšla na asi 10 milionů korun.
Lávky na pražském železničním mostu jsou uzavřeny od loňska. TSK oznámila, že oprava potrvá dva roky. Podle Pavla Ryjáčka z ČVUT ale samotná rekonstrukce zabere pouze několik měsíců.
Na trati z Přerova do Brna bude až do začátku příštího týdne omezený provoz. V Němčicích nad Hanou narazilo nákladní auto do železničního mostu a při nárazu se posunula mostní konstrukce. Část vlakových linek nyní nahrazují autobusy, některé rychlíky odklání dispečeři přes Olomouc.