MPO a MZ si rozdělily kompetence při podpoře českých firem v zahraničí

Čeští podnikatelé mají konečně jasno, kdo bude v zahraničí prosazovat jejich zájmy. Ministerstvo průmyslu a obchodu a ministerstvo zahraničí si rozdělily novou dohodou sféry vlivu. Dohodu podepsali za oba úřady jejich ministři. Za ministerstvo zahraničních věcí Karel Schwarzenberg a za ministerstvo průmyslu a obchodu ministr Martin Kocourek.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

CzechTrade

CzechTrade | Foto: www.czechtrade.cz

Dohoda má garantovat společný standard služeb pro české firmy obchodující se zahraničím. Doposud bylo podle ministra průmyslu Martina Kocourka poskytování těchto služeb roztříštěno a každý resort poskytoval víceméně své služby.

„My jsme teď standard sjednotily na služby, které poskytuje naše agentura Czech Trade. Zahraniční ambasády budou jakýmisi kontaktními místy a úroveň služeb bude na službách poskytovaných agenturou Czech Trade,“ uvedl na Rádiu Česko.

Přehrát

00:00 / 00:00

Ministerstvo průmyslu a obchodu a ministerstvo zahraničí si rozdělily novou dohodou sféry vlivu. Více ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek.

„My plně respektujeme kompetence našich resortů. To znamená ve vztazích podnik-podnik bude mít kompetence ministerstvo průmyslu, přes agenturu Czech Trade. A co se týká vztahů s vládami nebo na vyšší úrovni, tam bude mít kompetenci ministerstvo zahraničních věcí,“ vysvětlil.

Placené a neplacené služby

Dohoda vymezuje neplacené služby českých velvyslanectví a placené služby agentury Czech Trade. „Uvedu konkrétní příklad, když výrobce dřevěných hraček bude chtít vědět, kde se koná ve světě nějaký veletrh hraček, zadá přes společnou síť dotaz a dostane odpověď, kde a kdy se veletrh koná. To je neplacená služba. V případě, že bude chtít vědět, kdo tam vystavuje, jaký má kredit, bonitu a podobně, to je placená služba,“ přiblížil.

Dodal, že na stránkách BusinessInfo.cz je zveřejněn seznam služeb, kde si může každý potenciální exportér přečíst, která služba je ve standardu placená, a která je neplacená.

Podle ministra umožňuje dohoda poskytovat za stejné peníze mnohem kvalitnější služby. „Je to první část mozaiky, která se týká exportní politiky. Dohodu jsme uzavřeli na období dvou let, kdy uvidíme, jaké bude mít efekty a následně ji vyhodnotíme a po dvou letech se rozhodneme, zda a jak ji ještě upravíme,“ dodal ministr průmyslu Martin Kocourek.

Karolína Koubová, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme