Sedm osob, každá z jiné části Česka, různého věku a s různým životním pozadím. Ale přestože každý z nich v dnešním světě považuje za důležité něco jiného, sdílejí stejné hodnoty a touhy.
„Pokusili jsme se film postavit čistě fakticky a doufali jsme, že najdeme viníka,“ popisuje pro Český rozhlas Plus scenárista a režisér filmu Aneta Jiří Sádek.
Po Coppolově Megalopolis je tu další, producentsky ovšem o mnoho prokalkulovanější „starověká“ podívaná. Je také sebestředná, přepálená, lacině románová, ale vypravěčsky pragmatická.
Tony Todd ve filmu Candyman z roku 1992 ztvárnil vraždícího muže s hákem místo ruky v příběhu, který je postavený na legendě o zabijákovi ze sídliště v Chicagu.
„Děti těmi filmy chtějí vyjadřovat věci, které jsou pro ně náročné. A společnost by se tomu měla věnovat, měla by vidět, jak děti přemýšlí a uvažují,“ vysvětluje kameraman Berkovič.
Dokumenty Český sen, Matrix AB, V síti nebo Velké nic. Všechny tyto snímky spojuje jedna postava, režisér Vít Klusák. Právě on natáčel před devíti lety dokument o šéfovi ANO Andreji Babišovi.
Hlavní postavou filmu je italská astroložka, která své klientky a klienty posílá na „narozeninové výlety“, a to kamkoli po planetě. Třeba do tasmánského Hobartu nebo na Aljašku. Hvězdy řeknou.
Život k sežrání, film české režisérky Kristiny Dufkové, se dostal do užší nominace na letošní Evropské filmové ceny. Film vznikl na motivy knihy francouzského autora Mikaëla Olliviera.
Letos se vůbec poprvé Ji.hlava konala deset dní. Rozprostřením programu přišla o část svého kouzla koncentrovaného intelektuálního večírku, ale pro program má rozšíření smysl.
Film Prezidentka o bývalé hlavě slovenského státu Zuzaně Čaputové zvítězil v hlavní sekci festivalu Opus Bonum, ve které soutěžilo třináct zahraničních filmů.
Film vypráví také o osudech lidí, které válka přímo zasáhla, a nabízí pohled zblízka na současný konflikt. Snímek natočili Benjamin Tuček a David Čálek.
„Statečný člověk s velkým smyslem pro humor. Je to extrémní situace. Humor je někdy jediná šance, jak vzdorovat něčemu, co je úplně šílené,“ řekl režisér filmu Válečný zpravodaj o Martinu Dorazínovi.
Do kin vstupuje film Válečný zpravodaj, který přináší pohled na život a práci jednoho z nejvýznamnějších českých reportérů na Ukrajině Martina Dorazína. Přečtěte si rozhovor s rozhlasovým zpravodajem.
Americký režisér Sean Baker vypráví o erotické tanečnici jménem Anora, která se zamiluje do syna ruských zbohatlíků Ivana. Prožije s ním neobvyklý a dramatický románek.
Žena, která umí stárnout, a herečka, která dokáže zahrát naivku i složitou charakterní postavu. Daniela Kolářová převzala v pondělí na Pražském hradě od prezidenta Petra Pavla Medaili Za zásluhy.
Režisérka Agnieszka Holland převzala medaili Za zásluhy na Pražském hradě od prezidenta Petra Pavla. S filmy slaví úspěch na zahraničních festivalech. Doma ji ale často diváci nebo politici kritizují.
„Ta kniha je fascinující. S kýmkoliv jsem mluvila, všichni z toho byli úplně rozjaření, že se něco takového vůbec může napsat,“ popisuje Olga Sommerová knihu Dani Horákové, jež jí byla inspirací.
Dokumentární Ji.hlava nabídne přes 300 filmů, mimo jiné i výběr z díla oceňovaného tchajwanského režiséra Tsai Ming-lianga, který v listopadu povede mentoringový program na pražské FAMU.
„U filmu Rok vdovy jsem pracovala s nějakými emocemi, které jsou těžké, ale tím, že v mém případě už jsou integrované, to bylo vlastně příjemné,“ říká herečka Pavla Beretová pro Radiožurnál.
Filmaři na česko-francouzském filmovém festivalu Czech-in představili několik připravovaných snímků. Mezi nimi například film o Janu Amosovi Komenském, na kterém Češi spolupracují i s Francouzi.
Příběh o zahraničním zpravodaji, který se kvůli žárlivosti vrátí do Prahy, kde uvízne a je okolnostmi přinucen točit zahraniční reportáže z pražského bytu, vstupuje do českých kin.
Kulturní a genderové stereotypy se v novém filmu Jana Hřebejka potkávají s přehrávajícími herci. Dějová linie spolu takřka nesouvisí, pokus o uchopení tématu dezinformací selhává.
„Kuchyně restaurace je mikrokosmos pozdního kapitalismu. Jsou založené na velkém tlaku na výkonnost, jsou tam lidé z nejrůznějších částí světa, kteří ale nemají čas se pořádně poznat,“ říká režisér.