„Mám velkou radost, že tradiční loutková animace, vznikající snímek po snímku, si stále drží svou hodnotu,“ reaguje na nominaci produkční společnost Maurfilm.
„Půjde o nejdelší věc, kterou jsem kdy napsala, proto mi trvá déle než ostatní knihy. Teď potřebuju hlavně klid a zaměřit se na to, co už mám, a následně to trochu jinak přepsat,“ říká spisovatelka.
„Nejsem ničí otrok, nemám si co nalhávat. Nejvíc si cením, že mám tu možnost, čas na sebepoznání, uvědomit si, co tady na tom světě dělám,“ říká písničkář Xavier Baumaxa.
Do kin minulý týden vstoupil jeho nový snímek Pohádky po babičce. „Je to loutkový celovečerní film, který vznikl na motivy povídek Arnošta Goldflama o nepotřebných věcech a lidech,“ přibližuje Súkup.
Bachův archiv našel před 30 lety dvě neznámé skladby. Ale až letos se odborníkům povedlo přiřadit k nim autora – slavného barokního skladatele Johanna Sebastiana Bacha.
S 19. hodinou zazpívá Anna Vaverková českou hymnu a Aneta Langerová Motlitbu pro Martu. Kromě hudebníků na pódiu vystoupí i několik řečníků, jako novinář Václav Moravec nebo youtuber Jan Špaček.
Známý bubeník a hitmaker skupiny Lucie se v rozhovoru pro Radiožurnál vrací ke svým hitům, popisuje své velké koncerty, spolupráce i křest nového alba.
Díky takzvaným architektonickým konverzím patří Hradec Králové mezi města, ve kterých se výborně daří propojovat architektonickou minulost s moderními potřebami současnosti.
„Vezmu svůj telefon a naskenuju tenhle obří černobílý QR kód fotoaparátem,“ popisuje ředitel plzeňské pobočky organizace Paměť národa Jiří Kunc přímo před vitrínou pobočky.
„Je pravda, že osten ostychu a toho, že dávám nahlédnout do svého života a do života kapely, tam je. Je v tom kus autenticity a do toho risku jsem šel,“ říká bubeník Miloš Mio Vacík.
Trasa vede částí zámku, která ukazuje bydlení posledních čtyř generací Schwarzenbergů, říká průvodkyně Eva Plasová. Zimní prohlídky pořádá zámek Hluboká už po sedmnácté. Je o ně stabilně velký zájem.
Zpěvák Ben Cristovao společně s přírodovědcem Arthurem Sniegoněm strávil 20 dní v Kongu, kde se vydali po stopách kriticky ohroženého slona pralesního a natočili dokument Kongo: Cena slona.
Formááát se do Krnova vrací podruhé. Lidé si z filmového pásu budou moci vychutnat například film Blue Velvet od Davida Lynche. A nejdelší snímek festivalu má šest a půl kilometru.
Letos dorazí mimo jiné americký bluesrockový kytarista Walter Trout, americká formace GA-20, multiinstrumentalista Jerron Paxton nebo kytarista Rett Smith.
Vedle klasických nástrojů použili i netradiční předměty z domácnosti. „Oříšky, rýži, nábytek, smeták... třeba ve Svetru jsou všechny bicí nahrané právě z těchto zvuků,“ popisuje Urban.
„Rád bych popřál dnešním Lidovým novinám a jejich tvůrcům, aby dosáhli stejné úrovně, jako měli jejich předchůdci v dobách největšího rozkvětu,“ zní sálem.
„Vítáme diváky, chceme, aby byli konvenčně oblečeni, ale zároveň jsme si řekli, proč to nezkusit, když je to jednou za měsíc,“ říká šéf opery Jiří Petrdlík.
„Měl supr nadhled a dokázal se strašně vcítit do člověka a pomoct mu,“ vzpomíná na hudebníka Davida Stypku klávesista z doprovodné kapely Bandjeez Pavel Sotoniak.
Režisér Edgar Wright neobratně kolísá mezi moralistickou satirou a akčním béčkem s příslušným humorem. Ve filmu odpadávají falešné kníry a defilují postavy jako slepý kněz anebo nadšený anarchista.
„Na streamovacích službách je Japonsko číslo jedna. A pokud se podíváme na příjmy z hudby, tak zhruba 80 % pochází z Číny – i když jsem tam nikdy nebyl,“ říká zpěvák.
Návštěvníci Severočeského muzea se budou moct podívat na čtyři krátké snímky z letošního festivalu. Doplní je komentovaná prohlídka výstavy fotografa Roberta Bláhy.
Guillermo del Toro mluví o svém novém filmu jako o dosud nejosobnějším. V příběhu zaslepeného vědce a jeho obživlého výtvoru zdůrazňuje motiv mezigeneračních traumat a vztahů mezi otci a syny.