Verdiho Othello se po deseti letech vrací do Státní opery v Praze. Opera ve čtvrtek a v neděli uvede premiéry v Martina Čičváka a hudebním nastudování Andrije Jurkevyče.
Změny v programu hlavní kladenské scény (a částečně s ní spojeného loutkového Divadla Lampion) přišly koncem června nečekaně s personálním zemětřesením v souboru.
„V divadle máme fyzioterapeutku, fyziomístnost, kde je i kryo a sauna. Už víme, že tělo potřebuje nějakou péči,“ říká jeden z principálů o sportovním nasazení akrobatů v rozhovoru pro Radiožurnál.
Bestsellerovou novelu Jinathan Livingston Racek vydal americký spisovatel Richard Bach před více než 50 lety. Podle tvůrců inscenace je ale její odkaz stále aktuální.
„Včera v odpoledních hodinách nás tragicky opustil náš milovaný manžel, tatínek a dědeček Karel Heřmánek. Bolest, která nás zasáhla, je nezměrná,“ uvedla rodina. Požádala o respektování soukromí.
„V Polsku je určitě víc témat tabu, například sexualita, drogy i menšiny,“ říká herečka Lewandowska, která hrála v projektech Zlatá labuť nebo Aristokratka ve varu.
Nedaleko Pražského metronomu akrobatické představení na kamionovém návěsu zhlédlo několik tisíc lidí. Byla to show plná hudby, efektů, světel i jedinečného momentu, kdy klavír pohltily plameny.
Domovskou scénou herce Tomáše Maštalíra je Slovenské národní divadlo, dobře známý je i televiznímu publiku. V současné době ho mohou diváci vidět ve filmu Vlny.
Herec Bolek Polívka si ke svým 75. narozeninám nadělil dárek již na jaře. Autobiografickou hru Sága aneb Vizovský zázrak uvedlo divadlo, které nese hercovo jméno. Jaké plány má Polívka do budoucna?
„Naše sbírka začala dědictvím divadla po dědečkovi, který působil v Zakarpatské Rusi. Moje babička spoustu loutek ošatila a celé divadlo se dochovalo do našich klukovských let,“ popisuje Jirásek.
Jiří Bubeníček hostoval také v Paříži. „Jsem pyšný, že jsem měl možnost asi jako jediný tanečník z Česka tančit na prknech pařížské opery. A že jsem tam mohl tancovat hlavní roli,“ vzpomíná.
Divadelní režisérka Jevgenija Berkovičová a dramaturgyně Světlana Petrijčuková dostaly v Rusku trest šesti let v trestanecké kolonii. Jejich inscenace Finist, jasný sokol prý byla podporou terorismu.
„Atmosféra je tady krásná, i když prší. Mně to nevadí,“ těší se herec Filip Březina, který má za sebou desítky hodin zkoušení. Hraje hlavní roli Ferdinanda, krále navarského.
„Je potřeba dát divákovi co největší prostor k tomu, aby se bavil ve své fantazii,“ komentuje v pořadu Host Lucie Výborné japanolog Ondřej Hýbl uvedení tradičního japonského divadla do Česka.
McKellen se pohybuje na jevištích zhruba šest desítek let a je držitelem divadelní ceny Tony. Ve filmu ho zřejmě nejvíce proslavila rola čaroděje Gandalfa v trilogii Pán prstenů.
V říjnu 1928 skupina výtržníků z Pobedimi napadla romskou osadu. Pogrom za sebou zanechal zničené domy, zraněné a šest mrtvých, mezi kterými bylo i šestileté dítě. Nikdo ale nic neviděl.
Hru o jednom z nejvýznamnějších současných českých básníků Ivanu Wernischovi uvede ve čtvrtek v premiéře Národní divadlo. Inscenaci s názvem Wernisch režíroval spisovatelův přítel Jan Nebeský.
„Je hodně lidí, určitě aspoň v mé generaci, kteří to cítí podobně,“ popisuje režisér pocity z radikalizace v bublinách a na sociálních sítích. Jak si ji vysvětluje a kde hledá cestu ven?
Letní scéna Muzea Kampa chystá inscenaci o životě režiséra Miloše Formana. „Není to klasická činohra, je to pestrý přístup s výraznými pohybovými stylizacemi a hudbou,“ popisuje herec.
Zakladatel a bývalý umělecký ředitel divadelního Studia Ypsilon si zahrál třeba ve filmech režisérky Věry Chytilové nebo Evalda Schorma. Právě ten natočil první divadelní záznam takzvané Ypsilonky.
Anna Nováková pochází z legendární rodiny Kopeckých, která už po sedm generací udržuje loutkářskou tradici. Rosťa Novák pomáhal loutky oblékat, navazovat provázky nebo zašívat.
„Steven Moffat to brilantně napsal, je to jak ze života, spousta diváků v tom uvidí svoji rodinu, svoje děti a svoje rodičovství,“ říká o divadelní hře Návštěva na zabití Matouš Ruml.
Televizní diváci znají Postlerovou ze seriálů Četnické humoresky nebo Hospoda. Její hlas zněl velmi silně ve světě dabingu. Promlouvala jím i Lorelai Gilmorová v seriálu Gilmorova děvčata.
„Je to o schopnosti si představit, že svět může být lepší, nebo minimálně méně nespravedlivý, méně nesvobodný,“ vysvětluje si levicovost umělců divadelní režisér Michal Hába.