„Pokud by se snížil vývoz do Spojených států, tak to nebude mít vliv přímo na Českou republiku, co se týče výroby aut, ale co se týče dodavatelských řetězců.“
Že jsou na silnicích jasně označená vozidla autoškoly, to ví asi každý. Už brzy by ale podobně označená mohla být taky auta, která řídí 17letí řidiči. Chtějí to lektoři autoškol a zkušební komisaři.
V nejvíc obětí si vyžádaly nehody ve Středočeském kraji, jenž protíná sedm dálnic, následuje Jihočeský kraj se šesti zemřelými. Bez úmrtí se lednové nehody obešly v Jihomoravském a Karlovarském kraji.
dpokládané nPřeáklady zahrnují pokuty za nesplnění přísnějších emisních cílů. Volkswagen podle Wollera rovněž očekává, že na jeho zisky bude mít negativní vliv potřeba prodávat více elektromobilů.
Pokud žák úspěšně složí zkoušku, komisař ji digitálně potvrdí a informace putuje okamžitě do registru řidičů. Ministerstvo dopravy si od toho slibuje standardizaci zkoušek po celém Česku.
Audi za loňský rok prodala o 12 procent vozů míň než ten předešlý. Na rok 2025 ani nemá stanové cíle prodeje. Porsche v Číně čelí cenové válce a svá auta musí prodávat s výraznou slevou.
Ve finálovém hlasování odborné poroty předstihl vozy Alfa Romeo Junior, Citroën C3/ë-C3, Cupra Terramar, Dacia Duster, Hyundai Inster a Kia EV3. Vyplývá to z pátečního hlasování 60členné poroty.
Policie kvůli tomu vyjádřila pochybnosti o řádném fungování části stanic technické kontroly. Tři čtvrtiny z 534 aut, která policie vytipovala v provozu, nesplnilo emisní normy.
Severní Evropa patří mezi regiony s největším podílem elektroaut na světě. V Norsku od loňského roku dokonce více lidí vlastní elektromobil než auto se spalovacím motorem.
Zelená karta je jediný v Evropě mezinárodně uznávaný doklad o existenci povinného pojištění vozidel. Pojišťovny ji posílají automaticky při uzavření smlouvy.
„Dnes můžeme říct, že továrna výrazně přispěla k motorizaci Polska. A to díky Fiatu 126p, který v ní také vyráběli a který se stal symbolem velké kulturní změny v Polsku.“
Německá automobilka Volkswagen uvažuje o rozsáhlém propouštění, snižování platů a nejspíš i zavření několika závodů v Německu. Odbory v pondělí kromě vyjednávání opět vsadily na výstražné stávky.
Šéf BESIP Tomáš Neřold pro Radiožurnál radí, jak se chovat na silnicích při špatném počasí. „Hlavně pozor na to, že auto zkrátka brzdí déle a měli bychom udržovat bezpečný odstup,“ upozorňuje.
„Systém potřebuje více flexibility. Prostředky, které by automobilní průmysl potřeboval, ať radši skončí v inovacích, než aby skončily v pokutách,“ uvedl Lukáš Vlček.
Falešné textové zprávy lákají z lidí peníze za údajné pokuty za jízdu autem bez platné dálniční známky. Policie důrazně varuje řidiče, aby takovou zprávu neotvírali a nezadávali žádné osobní údaje.
Kritici postupu Bruselu tvrdí, že když budou muset automobilky pokuty platit, nebudou mít peníze na investice do rozvoje nových elektroaut. Se zrušením sankcí v příštím roce nemá problém ani Německo.
Auto bez řidiče zvládá i ostrou pravotočivou zatáčku. Pro případ nouze je v autě ovládaném na dálku pohotovostní tlačítko, kterým se deaktivují vodicí systémy a auto může pod kontrolu převzít řidič.
Analýza Portálu nehod prokázala, že na kruhových objezdech dochází k méně nehodám než na klasických křižovatkách. Řidiči se při nich vážně zraní jen výjimečně.
Kdo bude zodpovědný za případnou nehodu? Rozhodnou o tom data z černé skříňky ve vozidle. Pokud systém vyzve řidiče, aby převzal řízení, a on to neudělá, bude zodpovědný za nehodu motorista.
Čína je ochotna posílit spolupráci s českou stranou v oblastech zahrnujících obchod, investice a novou energetiku a rozšířit dovoz high-tech výrobků a zařízení z České republiky.
Experti z Centra dopravního výzkumu jezdí už čtrnáct let k dopravním nehodám a sbírají tam data o stáří anebo ojetí pneumatik. Díky tomu si vytvořili obrázek o stavu obutí aut na českých silnicích.
Škodě se zvýšil provozní zisk i rentabilita tržeb. Firma to připisuje mimo jiné vyváženému přístupu k nabídce vozů od spalovacích po plně elektrické. Volkswagen údajně chystá zavřít až tři závody.
„Volkswagen bude muset šetřit. Situace je velice vážná, řezy budou vážné a budou je provázet souboje s odboráři,“ říká v rozhovoru pro Český rozhlas Plus šéfredaktor serveru Autoweek Vladimír Rybecký.
Podle odborů je ohrožen zejména závod v Osnabrücku, který nedávno přišel o nadějnou zakázku od automobilky Porsche. Celá oddělení mají být uzavřena nebo přesunuta do zahraničí.