„Současné plány budou muset být zásadně přehodnoceny,“ říká v pořadu Dvacet minut Radiožurnálu Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto a prezident českého Sdružení automobilového průmyslu.
„Situace je mimořádně napjatá a nezle ji překonat jednoduchými opatřeními a snížením nákladů,“ uvedl v prohlášení šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer.
Počet úmrtí je vyšší, než byl loni i předloni, nejtragičtější den byl 22. srpna, kdy zemřelo na silnicích šest lidí. Policie zveřejní upřesněná prázdninová čísla v průběhu příštího týdne.
Podle ředitele Metodického centra Pavla Řezáče úspěšně získalo certifikát od dubna k 21.srpnu téměř 300 řidičů. Kurzy se ale mnohdy nepodaří dostatečně naplnit, protože zájemcu je stále málo.
Ministerstvo dopravy chce jít technologiím samořiditelných vozů naproti a plánuje na podzim představit legislativu, která by ulevila řidičům od některých povinností.
Automobilka Ford v souvislosti s tímto problémem k 9. červenci registrovala v Severní Americe třináct zpráv o požárech. Neobdržela však žádné zprávy o nehodách či zraněních.
Je to téměř pětina všech nováčků, kteří letos získali oprávnění skupiny B. Vyplývá ze statistik resortu dopravy. Sedmnáctiletí smí řídit auto od letošního ledna v rámci takzvaného systému L17.
V Černošíně se konalo třetí setkání historických vozidel, které připravuje třiadvacetiletá Kateřina Entová. Jejím koníčkem jsou totiž veterány, jezdí starým velorexem a také na Jawě 21.
Cla budou platit od pátku 5. července po dobu nejvýše čtyř měsíců. Evropská komise stanovila individuální cla s tím, že spolupracující automobilky budou platit méně.
„Autoprůmysl jede v Česku téměř na plné obrátky,“ komentuje pro Český rozhlas Plus člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn. Jak to s automotivem vypadá do budoucna a co jeho rozvoj limituje?
Rivian vznikl v roce 2009, zatím se mu ale nepodařilo dostat z červených čísel. Krok přichází v době, kdy se zostřuje boj mezi výrobci elektromobilů a západní země přistupují ke clům na čínský dovoz.
Začátkem týdne skončilo kvůli novým předpisům 18 až 28 tisíc řidičů pracujících pro společnosti jako Bolt nebo Uber. Deník Rzeczpospolita odhaduje, že z trhu zmizela až čtvrtina řidičů ze zahraničí.
Žadatelé o řidičák musí od 28. července v závěrečném testu počítat se 40 novými otázkami. Testy prý ale nebudou těžší, jen uchazeče lépe připraví na skutečný provoz na silnicích.
Najít si cestu houštinou aut ve velkých městech je oříšek pro cyklisty i motorkáře. Vzájemná ohleduplnost řidičů u nás se v posledních letech lepší, do ideálu má však ještě daleko, říká Jaroslav Šíma.
Zaměstnanci Centra služeb pro silniční dopravu nemohou auta kontrolovat sami, protože ze zákona nemají pravomoc zastavit vozidlo. To by se ale mělo změnit, jak navrhuje ministerstvo dopravy.
„Musíme se naučit žít s Čínou jako s technologickým a politickým gigantem. Svět se nedá řešit přes konflikty,“ říká Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto pro prodej a marketing.
V roce 1904 se poprvé setkali pánové Charles Rolls a Henry Royce. Díky jejich nadšení, nápadům, šikovnosti i kapitálu se na trhu brzy objevily vozy, které dodnes budí pozornost.
„Momentálně do tunelu instalujeme technologické záležitosti, což jsou kabely, osvětlení, požární vodovod, čidla a další věci nutné pro bezpečnost provozu,“ popisuje v tunelu Pohůrka stavbyvedoucí.
Důvodem jsou podle prohlášení obtížné podmínky na trhu po skončení pandemie nemoci covid-19 a příliš mnoho nejistot v automobilovém průmyslu, které snížily atraktivitu velkých evropských výstav.
Ekonom Hlávka chápe, že z právního pohledu jde o narovnání pravidel, motivační efekt ale podle něj bude minimální. Podle ministerstva ekonomická motivace pro systém v tomto případě nehraje roli.