Brněnská Noc reklamožroutů nabídne i projekci spotů z dob socializmu
Fandové reklamních spotů mohou večer vyrazit na Noc reklamožroutů do Brna. V prostorách hudebního klubu Fléda můžou shlédnout víc než 320 reklam z celého světa. Vtipné, bizarní i dojemné. Připravena je i projekce reklam z dob socializmu.
Za socializmu se reklamě oficiálně říkalo propagace a její smysl byl úplně jiný než dnes. Měla lidi vychovávat a motivovat k tomu, aby byli zdravější a šťastnější.
Proto se v paměti lidí snadno vybaví z té doby záběry na mísy plné ovoce a zeleniny.
Ohlédnutí za starými reklamními spoty připravil pro Odpolední Radiožurnál redaktor Jan Herget
Stejný účel měla i reklama, která začínala skoro jako erotický film. Oblečení poházené po pokoji, milenecká dvojice v posteli a slastné vzdychání. Ovšem o to překvapivější byla pointa: jednalo se o reklamu na moučníky z jablek.
V centrálně řízeném hospodářství byla podle oficiálních tezí reklama zbytečná, praxe však svědčila o něčem jiném. Proto vznikaly reklamní spoty také na zboží, kterého se vyrobilo moc, a nikdo o něj neměl zájem.
Patřila mezi ně například reklama na osm druhů sirupů. Z osmi druhů ale v obchodech obvykle byly jen dva.
Natáčení reklamních spotů dřív nebyl zdaleka takový byznys jako dnes. O to překvapivější je, že v nich účinkovali i renomovaní herci. V reklamě si zahrála například Stella Zázvorková, také Miloš Kopecký nebo Jan Werich.