Bance UniCredit nefungovaly platební karty, zákazníci si nemohli zobrazit ani zůstatek na účtu
Čtvrtá největší banka v Česku - společnost UniCredit Bank - se několik dní potýká s výpadky služeb. V neděli dopoledne se to týkalo hlavně platebních karet. Klientům například nešlo zaplatit u obchodníků, nebo vybrat z bankomatů.
Podle mluvčího společnosti Petra Plocka firma už problémy vyřešila.
„V dopoledních hodinách jsme evidovali dočasný výpadek na platebních kartách u několika desítek klientů. Provoz byl obnoven, v současné době mohou klienti platit a zobrazuje se jim i standardně zůstatek na platebních kartách,“ uvedl pro Radiožurnál mluvčí banky Petr Plocek.
Někomu například nejde vybrat peníze z bankomatu, jiným klientům se zase v internetovém bankovnictví zobrazují transakce, které ale ve skutečnosti neproběhly. Co je asi největší problém je, že při placení kartou je lidem platba u prodejců zamítnuta. To se stalo i nášemu kolegovi Martinovi Pařízkovi.
„Já jsem ráno přišel do obchodu a chtěl jsem zaplatit kartou částku přes tři sta korun. Prodavačka mi ale oznámila, že je částka nekrytá,“ říká kolega z Radiožurnálu.
Klienti ještě mohou mít problém s historií uskutečněných plateb, která se lidem bude zobrazovat v online aplikaci postupně. V případě, že se lidé nemůžou dostat k penězům, měli by kontaktovat klientské centrum banky. Telefonní číslo najdou na webových stránkách firmy.
Problémy s bankovnictvím přitom řeší banka už od pondělí. Několik dní nefungovalo internetové bankovnictví. Na svých facebookových stránkách se banka již dříve omluvila za dočasný výpadek.