Česká pošta od příštího roku nahradí chybějící pracovníky samoobslužnými kiosky
Česká pošta chystá od příštího roku na svých pobočkách zavádění samoobslužných míst. Automatizované kiosky nahradí chybějící pracovníky při poskytování vybraných služeb. Pošta to v úterý uvedla v tiskové zprávě.
V první fázi umožní samoobslužné zóny podat listovní zásilku či balík, požádat o vydání Zákaznické karty České pošty nebo podat žádost o zřízení služby SIPO bez toho, aby klienta obsluhoval přepážkový pracovník.
Místo balíku do ruky lístek do schránky. Podle asociace e-shopů přibývá stížností na Českou poštu
Číst článek
V současnosti má podnik k dispozici modelový prototyp kiosku. Je vybaven dotykovou obrazovkou, kamerou, skenerem a tiskárnou. Interaktivní softwarové rozhraní umožní klientům, aby se obsloužili sami, zároveň ale nabídne i možnost spojení se vzdáleným zaměstnancem pošty, který zákazníkům v rámci videohovoru poradí s vyřízením poštovní služby.
„Jako státní podnik budeme vybavení samoobslužných zón vybírat veřejnou zakázkou. Finální vzhled samoobslužných zón bude jiný, technologické principy ale zůstanou zachovány,“ uvedl obchodní ředitel České pošty Martin Vránek. Podle nedávno představeného plánu restrukturalizace má být samoobslužnými kiosky vybaveno až 1300 pošt z toho 600 partnerských.
Česká pošta se potýká s nedostatkem zaměstnanců a jejich vysokou fluktuací. Díky moderním technologiím chce podnik během šesti let snížit potřebný počet pracovníků o 7000 ze stávajících 30.000. Pošta má 3200 poboček.