Stanice metra v Londýně se přejmenovala na Burberry Street. Reklamní kampaň zmátla místní i turisty

Ze známé stanice londýnského metra Bond Street ve čtvrti West End se na několik dnů stala Burberry Street. Šlo o netradiční reklamní kampaň luxusní módní značky a zároveň o propagaci londýnského týdne módy. Nápad se však mezi cestujícími nesetkal s pochopením, o naštvané reakce nebyla nouze. Kolik Burberry za reklamní přejmenování stanice zaplatilo, není jasné, před osmi lety jiná společnost za podobnou reklamu zaplatila 110 tisíc liber.

Londýn Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Idiotská, šílená, matoucí. Jen několik přívlastků, kterými Londýňané a turisté označili novou reklamní kampaň módní značky Burberry. Přejmenování rušné stanice se s příznivými reakcemi příliš nesetkalo.

VIDEO: Koupací čepice a plastové pončo na módním molu. Na New York Fashion Week pronikl vtipálek

Číst článek

Nápisy Bond Street dočasně nahradily ty Burberry Street všude ve stanici, polep se změnil jak na cedulích a ukazatelích přímo na nástupišti, tak na budově a v ikonickém znaku londýnského metra. Na několika místech se změnily i celé mapy stanic londýnského metra.

Lidé na sociálních sítích psali o tom, jak přejeli svou obvyklou stanici, případně poukazovali na to, že další bezbariérová stanice metra, ze které se mohou vozíčkáři pohodlně dostat na ulici, je – v případě přejetí – až za dalších deset zastávek.

„Kdyby se to jmenovalo Coca-Cola Street, bylo by to sakra otravné. Ale Burberry Street zní jako něco, co je naprosto reálné,“ napsal jeden z cestujících. „Nevím, kolik peněz by tohle ospravedlnilo,“ uvedl další.

Transport for London na kritiku reagoval prohlášením, že k dočasnému přejmenovávání stanic v minulých letech došlo několikrát a změna na Burberry Street byla opakovaně ohlašována jak ve vlacích metra, tak ve stanicích, kde navíc cestujícím pomáhali pracovníci dopravního podniku.

Záplata miliardového dluhu

Kolik Burberry za reklamu dalo, se neví. Daily Mail ale připomněl, že v roce 2015 zaplatil výrobce vody Buxton Water, sponzor londýnského maratonu, za obdobné přejmenování 110 tisíc liber (4,1 milionu korun podle tehdejšího kurzu).

Média upozorňují také na to, že londýnský dopravní podnik se dlouhodobě nachází ve finančních problémech a hledá možnosti, jak svou rozpočtovou situaci zlepšit – právě třeba výnosnými reklamními kampaněmi. Aktuálně TfL hospodaří se schodkem asi 740 milionů liber (téměř 21 miliard korun).

red Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme