Praha||Tadeáš Žďárský, Vítek Svoboda|Společnost|vize z krize
Působí jako lektor pro organizaci NaZemi, kde vzdělává o takzvaném nerůstu. Ve své vizi se zamýšlí, jak by příklon k nerůstové ekonomice ovlivnil česká města nebo školství.
Se změnou klimatu a varováním vědců před možnými následky dostávají emoce nový rozměr. Musíme se smířit s tím, že dobře už bylo? A jak se na obavách podepisuje práce médií?
V každé základní a střední škole v severním anglickém regionu má vyučovat o klimatických změnách pedagog s akreditací ze speciálního vzdělávacího programu OSN.
Občané finského města Ii bojují proti klimatické krizi. Snaží se o vznik prvního města bez odpadků na světě. Veškerý provoz města je zajišťován pomocí udržitelných zdrojů.
Národní park Šumava má partnerství s více než 10 základními školami. Jejich počet by se měl ještě zvýšit, a to i díky tomu, že v lednu park otevře další pobytové vzdělávací středisko v Horské Kvildě. Právě střediska environmentální výchovy národního parku totiž školám poskytují vzdělávací programy, pomůcky, exkurze i lektory.
Někdejší kavárna Svatý Linhart v karlovarských lázeňských lesích znovu ožívá. Z pohostinského zařízení vzniklo během posledního roku moderní vzdělávací středisko zaměřené na přírodu a lesní živočichy.
Mateřská škola ve Slavonicích o víkendu slavila. Budova, kde momentálně školka sídlí, dětem slouží 30 let. Předškolní vzdělávání ve Slavonicích má ale tradici už od roku 1900. Školka dostala na oslavy novou fasádu, kterou vyzdobila akademická malířka Zuzana Krajčovičová, zahradu plnou přírodních prvků a pochlubit se může i bohatými zkušenostmi s environmentální výchovou. Ty chtějí učitelky slavonické mateřinky předat dál.