„Naplno se bude moci provoz rozjet až po změně územního plánu. Byť se budeme snažit najít skulinky, jak by provoz mohl být alespoň v nějakém režimu ještě letos,“ prohlásil Zábranský.
V prostoru oblouku má začít pravděpodobně v březnu fungovat informační centrum, a zároveň je v plánu tam průběžně střídat třeba komunitní nebo kulturní akce či výstavy.
Nová asi 300 metrů dlouhá Štvanická lávka, přezdívaná HolKa, má usnadnit pěším i cyklistům cestu mezi městskými částmi Praha 7 a Praha 8. Konstrukce spojení má vydržet až sto let.
Na plátně se ocitnou snímky od Slavností sněženek, Samotářů či Návratu idiota až po Aftersun nebo Předběžné opatření, ale třeba i dokument Vědkyně vs. věda. Kasárny dále nabídnou koncerty a výstavy.
Praha od státu dostane kasárny v Karlíně, která zahrnují čtyři pozemky a tři stavby v hodnotě 1,11 miliardy korun. V kasárnách, které jsou ve špatném stavu, město plánuje mimo jiné vybudovat byty.
Asi 300 metrů dlouhá lávka je vyrobená ze speciálního materiálu a zabezpečená i proti povodním. Má vydržet až sto let a výrazně usnadnit cestu pěšky, ale třeba i na kole mezi oběma břehy Vltavy.
„Není to žádný příspěvek architektuře nebo urbanismu toho místa, nerespektuje to zájmy veřejnosti ani původních obyvatel oblasti,“ shrnuje svoje výtky sochař a publicista Pavel Karous.
Právě před 20 lety Prahu zasáhla ničivá povodeň. Její příčina nyní vyplynula z analýzy Ústavu fyziky atmosféry Akademie věd. Pro Radiožurnál o výzkumu promluvil jeden z jeho autorů Miloslav Müller.
Původní v dnešním opraveném divadle je malovaná opona, které povodeň tolik neublížila. Vzhledem k velikosti se musela opravovat čtyři měsíce v tenisové hale na Zbraslavi.
Je to právě 20 let, kdy povodně zaplavily 18 stanic metra a vystěhovaly ze svých domovů asi desetitisíce lidí. Původně průmyslový Karlín se ale přeměnil ve čtvrť kanceláří a luxusního bydlení.
Původně průmyslový a dělnický Karlín se od povodní přeměnil ve čtvrť kanceláří a luxusního bydlení. Několik domů muselo být po povodních zbouráno, mnoho jich bylo vystěhováno.
Speciální beton navíc výrazně prodlouží standardní a předpisovou životnost lávky ze sta let na dvojnásobek. Hlavní část prací má začít v příštích týdnech.
Praha plánuje příští rok zahájit stavbu nové linky metra D z Pankráce do Písnice. Začít by měla i plánovaná dostavba a rekonstrukce Průmyslového paláce nebo druhá část opravy Barrandovského mostu.
Jejich pojítkem je snaha poukázat na výrazná současná témata artikulovaná obrazovým a neotřelým režijním zpracováním. Prvním představením v úterý bude inscenace Greta Divadla Letí.
Druhá elektrifikovaná trať v Praze se stala dalším milníkem ve využívání elektřiny, jako první totiž sloužila čistě praktickým účelům. Dnes je součástí vytížené trati mezi Florencí a Palmovkou.
Konkrétní termín zahájení stavby zatím není, náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) ale uvedl, že dělníci by mohli s pracemi začít příští rok. Stavba by mohla být hotová v roce 2022.
Karel Fiala byl velmi aktivní i ve vysokém věku, ještě po pětaosmdesátce hrál tenis a užíval si velká rodinná setkání. Po roce 2000 si ještě zahrál ve velkolepém muzikálu Hrabě Monte Christo.
Během rekonstrukce bylo opraveno 100 cihlových, pískovcových a žulových kleneb, z nichž osm překračuje Vltavu. Celkem 19 kleneb muselo být kompletně rozebráno a znovu sestaveno.
Barokní ozdravovna se tak po několika letech znovu otevírá veřejnosti. Zájemci ji mohou navštívit od úterý pravidelně každý víkend včetně pátku až do konce října.
Pokud je práce sociálních pracovníků dobrá a padne na úrodnou půdu, klient jednoho dne odjede a už se nevrátí. „Funguje jako každý jiný, má práci, kde bydlet, a ti šťastnější dokonce svou rodinu…“
V případě výstavby vládní čtvrti by zcela jistě následoval skokový růst cen nemovitostí v okolí. Odborníci připomínají, že podobné čtvrti už existují i v dalších evropských městech.