Nejdražší značkou na světě zůstává Apple

Nejhodnotnější značkou na světě zůstává americký Apple. Vyplývá to z letošního žebříčku společnosti Millward Brown. Hodnota značky Apple za poslední rok vzrostla o 30 miliard na 183 miliardy dolarů, tedy v přepočtu 3,6 bilionu korun. To jsou tři české státní rozpočty. Cena loga nakousnutého jablka se zvyšuje i přes zhoršující se globální ekonomickou situaci.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Apple

Apple | Zdroj: ČTK

Ze třinácti segmentů, které se v žebříčku objevují, dominovaly jednoznačně technologické firmy. Ty dohromady tvoří téměř polovinu hodnoty celého žebříčku. Druhá je značka IBM s hodnotou 116 miliard dolarů, která tak odsunula Google na třetí místo.

Hodnota značky internetového vyhledavače klesá už dva roky po sobě. Nejvíc se naopak zvýšila cena značky sociální sítě Facebook.

Přehrát

00:00 / 00:00

O nejhodnotnějších značkách světa mluvil na Radiožurnálu Tomáš Medek

V Evropě je nejcennější značkou Vodafone, mezi značkami aut pak BMW. V odvětví piva se o první místo popraly dvě značky stejné firmy. Populární americký ležák Budweiser spadl z prvního místa a nahradil ho Bud Light.

České značky v celosvětovém žebříčku nejsou. Podle marketingových expertů by na prvním místě byla asi Škoda Auto. Ještě před pár lety odborníci odhadovali do čela žebříčku Sazku.

„V posledních několika letech sledujeme, že se pořadí na prvních třech místech sice trochu mění, ale jedná se o tyto firmy. Není to nějaká překvapivá změna. Ukazuje se, že technologie je jedna z oblastí, která v posledních šesti letech rostla nejvíce,“ říká ředitelka české pobočky společnosti Millward Brown Petra Průšová.

Žebříček je podle ní unikátní v tom, že jako jediný v sobě kloubí různé dva úhly pohledu: „Jednak zahrnuje finanční data, která jsou publikovaná. Žebříček je ale doplněn i pohledem zákazníků. Je to tedy kombinace hmatatelných finančních čísel a pocitu zákazníků.“

Přehrát

00:00 / 00:00

O průzkumu mluvila na Rádiu Česko ředitelka české pobočky společnosti Millward Brown Petra Průšová

Síla značky usnadňuje firmám získávání nových zákazníků a slouží jako opora, když se nedaří ekonomice.

„Značka nemusí být jen výrobek, značkou jsou dnes i celebrity, značky mohou být země, politické strany. Vše je v současnosti hodně nazíráno prizmatem značek,“ dodává Průšová.

Tomáš Medek, pir, Zdeněk Strnad Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme