New York je znovu jedničkou v počtu příležitostí

Městem, které nabízí nejvíce příležitostí, zůstává New York. Vyplývá to ze studie spočnosti PricewaterhouseCoopers. Ta si cení nejen toho, že je New York centrem financí, ale i toho, že na tomto zdroji není tak závislý jako třeba Londýn.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Socha Svobody - symbol New Yorku i Spojených států

Socha Svobody - symbol New Yorku i Spojených států | Foto: Milan Kopp

Právě ten vypadl z první pětky což jen potvrdilo, jak se svět mění. Někteří tradiční globální šampioni ztrácí, namísto nich se nahoru pomalu derou mnohá města z rychle rostoucích rozvíjejících se zemí.

Jak potvrdila v rozhovoru s Romanem Chlupatým, i to sleduje předsedkyně panelu zaměřujícího se na města a životní prostředí, který je poradním orgánem UNESCO, Barbara Freitag-Rouanetová.

Přehrát

00:00 / 00:00

O rozvoji velkých měst mluvil s Barbarou Freitag-Rouanetovou ve Světě o osmé Roman Chlupatý

„Mí kolegové ze Sao Paula vyvinuli koncept tzv. polinukleadních měst – ciudads nukleadas. A právě Sao Paulo má být jedním z nich. Když se prostě město stane příliš velké, vede to na jisté úrovni ke fragmentaci. To je dáno tím, že v některých megaměstech žije více lidí než v Česku nebo Dánsku.“

Jak uvedla, je proto jednou z myšlenek nepodporovat další růst těchto velkých měst. „A na místo toho se pokusit o to, aby vznikaly menší, řekněme jádrové anebo samostatné jednotky. A zajistit tak autonomii,“ uvedla Freitag-Rouanetová.

Za jeden z problémů, které se objevily v Brazílii, označila to, že při projektování hlavního města Brasília se respektovaly nejlepší úmysly, avšak tvůrci udělali chybu. Naprojektovali město pro půl milionu lidí, avšak nyní jsou v oblasti 4 miliony lidí – vznikla tam satelitní města.

Za důležité považuje snížit počet aut. „už jen proto, že historická města ničí.“ A za typický příklad považuje Barbara Freitag-Rouanetová Prahu. „V budoucn je třeba počítat s tím, že v megapolích budeme mít elektromobily a systém veřejné dopravy, který bude šetrný k životnímu prostředí.“¨

Milan Kopp, Roman Chlupatý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme