Nové logo Český výrobek má pomoci zákazníkům při výběru zboží
Lepší orientaci při nákupech má pomoci nové logo Český výrobek. Získat ho mohou firmy, které produkt vyrábějí v Česku, dostupné suroviny pocházejí z našeho území a na jeho produkci se kromě cizinců podílejí také Češi.
„Výrobek se musí vyrábět v České republice, na výrobě se podílí čeští zaměstnanci a výrobek musí obsahovat minimálně 50 procent surovin nebo komponent českých, pokud jsou dostupné," říká Leo Kolečkář ze společnosti Český výrobek.
V případě, že se dováží z dovozových komponent, tak musí proběhnout výrobním procesem, který dá výrobku novou kvalitu. Nesmí se jednat pouze o přebalení.
Cílem projektu je podle něj poskytnout logo také nepotravinářským výrobkům.
„Nám se jedná o to, abychom sjednocovali výrobce potravinářských i nepotravinářských výrobků. To znamená, že ta naše značka se vyskytuje i na nepotravinářských výrobcích a naším cílem je dát zákazníkovi jedno logo, podle kterého by se mohl orientovat při nákupu českých výrobků.“
Kromě loga Český výrobek se na potravinách mohou spotřebitelé setkat také s logem Klasa, Czech Made nebo logem Potravinářské komory.