Nedostatek peněz na velké dopravní stavby. Praha si bude muset vybrat mezi metrem D a okruhem
Praha bude mít v nejbližších letech problémy s financováním velkých dopravních staveb. Informuje o tom deník E15. Vedení města si tak nejspíš bude muset vybrat mezi výstavbou linky metra D nebo dokončením pražského okruhu.
Praha přišla o možnost čerpat na metro D dotaci pět miliard korun z evropských fondů. S penězi přitom ještě loni město počítalo. „Projekt ale nebyl na čerpání včas nachystán,“ řekl deníku E15 mluvčí ministerstva dopravy Jakub Stadler.
Stavba metra D získává jasné kontury. Úsek z Pankráce do Písnice vyjde skoro na 40 miliard
Číst článek
Pokud bude chtít metropole oba rozsáhlé projekty dokončit do roku 2030, bude muset peníze získat i z jiných zdrojů. Vyplývá to z analýzy Institutu plánování a rozvoje Prahy.
Dostavba vnitřního okruhu si vyžádá investici kolem padesáti miliard korun, první úsek metra D dalších čtyřicet tři miliard. Navíc bude muset Praha utratit asi třicet miliard za opravy silnic a mostů. Rozpočet hlavního města je přitom jen osmdesát tři miliardy korun.
Podle ředitele institutu Ondřeje Boháče by Praha mohla problém vyřešit tím, že přesvědčí stát, aby se na financování podílel. „Metro D nebo vnitřní okruh jsou projekty hlavního města a to by si je také mělo nadále financovat,“ reagoval Stadler.