Pře výrobců čokolád. Ritter Sport uspěl u soudu ve sporu o čtvercový tvar, Milka ho nesmí používat

Výrobce čokolády Ritter Sport vyhrál u německého soudu spor o čtvercový tvar čokolády, který vedl s výrobcem švýcarské čokolády Milka. V Německu tak bude moci v tomto balení nabízet čokoládu i nadále pouze Ritter. Informují o tom zahraniční média.

Karlsruhe (Aktualizováno: 17:14 23. 7. 2020) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pobočka Ritter Sport v Berlíně.

Pobočka Ritter Sport v Berlíně. | Foto: Ritter Sport

Výrobce čokolády Ritter Sport si nechal čtvercovou podobu svého výrobku v Německu patentovat v roce 1993. Už v roce 1970 však lákal milovníky čokolády na reklamní slogan „čtverečková, praktická, dobrá“.

Na nápad vyrábět čokoládu ve tvaru čtverce přišla podle firemních záznamů v roce 1932 Clara Ritterová. Zákazníkům chtěla nabídnout čokoládu, která by se vešla do kapsy a nezlomila se při tom. Společnost Ritter Sport v reakci na výrok soudu označila na svém účtu na Twitteru „dnešek za důležitý den.“

Spor se táhl roky. Milka, která nyní patří nadnárodní společnosti Mondelez, prodává v Německu taktéž čtvercovou čokoládu už deset let a s předchozími výroky soudů ve prospěch čokolády Ritter Sport se výrobce Milky odmítal smířit. Pokud by soud ochrannou známku neuznal, mohli by v Německu nabízet čtvercovou čokoládu i jiní výrobci.

Soud podle hlavního ekonoma Czech Fund Lukáše Kovandy rozhodl moudře a spravedlivě. Zatímco pro Ritter je čtvercová čokoláda mnohem charakterističtější, pro Milku by podle něj bylo mnohem větší pohromou, pokud by z nějakého důvodu ztratila právo k reklamnímu využívání své proslulé „fialové krávy“.

„Milka, respektive její mateřská společnost, se nabízením čtvercové čokolády snažila prosadit v dalším z podsegmentů čokoládové produkce. Pro takového giganta, jakým Milka, respektive Mondelez, je, je snaha o dobývání dalších částí trhu přirozená. Pro svůj růst potřebuje také právě opanovávat nové části trhu, ale v tomto případě zkrátka narazila,“ uvedl.

tkr, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme