Zákazníci slevových portálů by si měli dávat pozor na klamavou reklamu

Slevové servery letos čekají rekordní tržby. Celkem by objem peněz utracených na slevových portálech v České republice mohl dosáhnout až tří miliard korun. Pro srovnání - vloni to bylo o víc než jednu miliardu korun méně. Spolu s nárůstem nákupů slevových kuponů ale stoupá i počet jejich reklamací.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nakupování přes internet

Nakupování přes internet | Foto: Fotobanka stock.xchng

Pan Stanislav se podělil o svoji zkušenost s koupí nevýhodného slevového kuponu do čistírny: „Čistírna nabízela standardně ještě různé akce, dejme tomu tři saka za cenu dvou, ovšem tato akce už vám na slevový voucher neplatila. V tu chvíli celá ta sleva pozbývala význam, protože v rámci těchto akcí jste schopen se dostat na velmi podobné částky bez toho, abyste si kupoval voucher.“

V takovém případě by všichni zákazníci měli nárok na reklamaci. Podle právníka serveru Spotrebitel.net Miroslava Humla je inzerce na slevových portálech formou reklamy. Nabízení služeb nebo produktů se slevou, která nakonec slevou není, by se dalo považovat za klamavou reklamu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž o slevových serverecj zazněla v Odpoledním Radiožurnálu

Podle Humla proto počet reklamací stále roste, i on se několikrát setkal s nepoctivým jednáním ze strany slevových serverů:

„Na slevovém portálu jsem viděl zájezd do Mexika asi za dvacet tisíc korun nebo za podobně překvapivě nízkou částku, ale pak jsem se dočetl, že se jedná pouze o zálohu. Doplatek čtyřicet tisíc budete muset uhradit do určitého termínu. Minimálně toto mi také přišlo jako klamavé.“

Zákazníci mají právo na vrácení peněz i po zaplacení kuponu

Zákazník může voucher reklamovat i poté, co slevu zakoupí. Pokud nesouhlasí s podmínkami, má právo kupon vrátit, protože kupní smlouva byla uzavřena pomocí komunikace na dálku, a od takové můžeme do čtrnácti dnů odstoupit.

Podle internetového odborníka a spolumajitele srovnávacího portálu TopSleva.cz Michala Hardyna začínají být zákazníci náročnější, proto budou menší nebo nepoctivé slevové servery bojovat o přežití. Dokonce bez ohledu na to, že letos má objem peněz utracených za kupony opět stoupnout.

„Z portálů se udrží ty větší, serióznější, které podnikání myslí opravdu dlouhodobě. Zhruba před dvěma lety byl boom, portály vznikaly živelně, ale v posledním roce jejich velká část ukončila činnost, a aktuálně se bavíme asi o 120 aktivních slevových portálech,“ okomentoval situaci Hardyn.

Václava Marešová, Denisa Morgensteinová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme