Black Rebel Motorcycle Club: poněkud řemeslná nuda
Trio Black Rebel Motorcycle Club od svého slibného začátku (eponymní debut vyšel v roce 2001) poněkud zapadlo. Pokud jste jejich retro garážový rock ještě úplně neodepsali, je tu pro vás nová deska Beat The Devil´s Tattoo a navíc zanedlouho koncert v pražském Sasazu.
V roce 1953 se procházel Marlon Brando po stříbrném plátně v kožené bundě s písmeny B. R. M. C. na zádech. O pětačtyřicet let později si jméno motorkářského gangu z filmu The Wild One vetkli do erbu sanfranciští středoškoláci Robert Been a Peter Haynes. Na začátku března se posluchačům připomínají šestou řadovkou Beat The Devil´s Tattoo, což je druhá deska vydaná na vlastním labelu Abstract Dragon a druhá deska, na níž bubnuje Leah Shapiro, která nahradila drogově problematického původního bubeníka Nicka Jaga.
Na Beat The Devil´s Tattoo najdeme klasické garážové dupárny, temně zahuhlané kytary a klackovitý zpěv obou strunných protagonistů, což je v podstatě obchodní značka Black Rebel Motorcycle Club. Deska začíná slibně - titulní skladba patří mezi několik rádiových hitů a následují Consience Killer udržuje odpich.
Postupně se všem ceres začne vytrácet, pomalejší skladby splývají a invencí se tu zrovna nehýří. Nedá se říct, že Beat The Devil´s Tattoo je špatné album, fanoušky Black Rebel Motorcycle Club zřejmě neurazí. Neoplývá ale nápady, které už bychom odněkud neznali. Čistota v rámci žánru sama o sobě není hodnotou. Víc než hodinové desce by nepochybně prospělo prokrácení - skladby jako Bad Blood, Evol nebo Long Way Down mohli Been a Haynes klidně nechat ve zkušebně.
Podtrženo a sečteno: pár slušných míst, jinak poněkud řemeslná nuda.