Lidé v Ústí nad Labem se v dotazníku vyjadřovali k MHD. Mohli přidat i tip, kde co zlepšit
Lidé v Ústí nad Labem se mohli v uplynulých dnech vyjádřit ke stavu tamní MHD. Dotazník byl k dispozici na webu dopravního podniku, v jeho informačním centru, nebo ho mohli obyvatelé Ústí včera a dnes vyplnit spolu s tazateli během cestování. Ústecký dopravní podnik chce výzkum využít k zlepšení služeb pro cestující. Vyhodnotí ho do konce listopadu.
V dotazníku padaly otázky na spokojenost s četností spojů ve všední den i o víkendech, návazností spojů, dodržování jízdních řádů, ale také na čistotu či pocit bezpečí na konkrétních linkách.
Právě pocit bezpečí cestujících je to, co dopravní podnik zajímá nejvíc. Dostává totiž stížnosti na chování některých lidí.
S vandaly či černými pasažéry mají špatné zkušenosti i řidiči či revizoři. Podle mluvčí ústeckého dopravního podniku Magdy Pejšové došlo k minulosti i k fyzickým napadením. „Teď napadení fyzická nejsou, ale vulgárních slovních napadení přibývá,“ popsala Pejšová.
Podle ní je důležité zjistit, na kterých linkách a v jakých časech se to děje nejčastěji. A dopravní podnik zajímá i představa cestujících, jak by se dala bezpečnost zvýšit.
V dotazníku se lidé mohli vyjádřit třeba k možnosti zvýšit pokutu za jízdu načerno, která by mohla odradit cestující bez jízdenky, zda by měl být ve vozidlech strážník, či zda by pomohla instalace kamerového systému.
Zrovna kamerový systém by však byl zřejmě problematický, to si uvědomuje i Pejšová. „Není možné umístit kameru v jakémkoli autobuse, protože zákon na ochranu osobních údajů je poměrně striktní a je tam potřeba řada nějakých postupných ukazatelů, aby se v konkrétním voze na konkrétní lince dala umístit kamera,“ poznamenala mluvčí DP.
Více revizorů či policistů?
Schůdnější by mohly být častější kontroly revizorů nebo častější přítomnost strážníků či policistů. To by se líbilo i cestující Evě Šlégrové. „Aspoň v noci aby tam seděl jeden policista, přece jen by to bylo takové bezpečnější,“ podotkla. I o této možnosti už dopravní podnik s policií i strážníky vyjednává.
Ústečané mohli připojit i další tipy na to, jak cestování ve městě zlepšit. Navrhovali mimo jiné nástup jen předními dveřmi v zájmu zrychlení dopravy nebo předplacenou jízdenku, která by fungovala jako časová banka, z níž by se odečítaly proježděné kilometry.