Obyvatelé Pelhřimova odmítají západní obchvat, městu údajně nepomůže

Část obyvatel Pelhřimova je proti stavbě západního obchvatu města. Místní aktivista strávil několik desítek hodin čtením podkladů, hledáním dopravních statistik a analýz a komunikací s úřady a s ministerstvem. Své podněty představil lidem i místním politikům na veřejné diskusi.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pelhřimovské Masarykovo náměstí

Pelhřimovské Masarykovo náměstí | Foto: Irena Šarounová

„Strašně bych ocenil, aby to dávalo smysl, protože to má stát 1,2 miliardy. Chtějí postavit silnici na místě, které máme rádi. Dopravně jsem to nepochopil, přijde mi to slabé,“ říká David Švec z Pelhřimova.

Aktivista se město snaží přesvědčit, že stavba západního obchvatu není logická a Pelhřimovu vlastně vůbec nepomůže. Stejný názor má i řada dalších.

„Jsem rád, že se tu sešli lidé, kteří to potvrzují. Směr aut se pomalu mění na Tábor než na Jindřichův Hradec,“ domnívá se Švec.

Přehrát

00:00 / 00:00

Pelhřimov diskutoval o budoucím západním obchvatu města, jeho stavbu řada obyvatel odmítá. Více od Kristiny Lamperové

Západní obchvat města by měl vyvést z centra tranzitní dopravu mířící na Jindřichův Hradec. Průzkumy a statistiky podle Švece ale ukazují, že proud na Hradec bude menší a menší a auta budou naopak stále více mířit na opačnou stranu - do Tábora, kde už obchvat je.

Silnice navíc podle něj povede třeba v bezprostřední blízkosti obce Stráž, kam chodí lidé z Pelhřimova na procházky a také kolem okrajových sídlišť.

„I když tam bude protihluková stěna, tak já si nebudu moct otevřít okno, protože bych neusnul. Nepůjdu na procházku, protože bych místo do klidu šel do hluku. Mám pocit, že by obchvat našim občanům spíše uškodil. Průtah městem vede mimo většinu obydlené zástavby a teď by šel v její bezprostřední blízkosti,“ domnívá se další z místních obyvatel, Jiří Bílek.

Stavět se začne v roce 2022

Podle něj ale ani velká podpora veřejnosti nebude ke zrušení stavby stačit. Město se studií údajně už nic dělat nebude.

„Obávám se, že diskuse byla docela depresivní, protože je zjevně pozdě. Stavba je v majetku státu, takže město má i omezené prostředky. Jediné, co může, je schválit jiný plán,“ dodává Bílek.

To potvrzuje i místostarosta za ODS Ladislav Med:

„Já jsem zastáncem obchvatu. Byl bych rád, kdyby se zrealizoval co nejdřív. Do budoucna je potřeba, ať už s výhledem na 10, nebo 50 let. A to, jestli doprava bude intenzivní na Tábor nebo na Jindřichův Hradec, je věc druhá. Pelhřimov obchvat potřebuje už jen kvůli propojení sídliště na průmyslovou zónu.“

Západní obchvat městem by se měl začít stavět v roce 2022 a v režii ho má Ředitelství silnic a dálnic. David Švec má přesto v plánu komunikovat i s nimi a snažit se stavbu zastavit nebo aspoň změnit územní plán.

Silnice I/34 - západní obchvat Pelhřimova | Foto: ŘSD ČR

Kristina Lamperová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme