Rychlovlaky 'frčí' hlavně ve východní Asii. Nabízí kvalitní servis a pohodlí
Vlaky řítící se rychlostí 350 kilometrů v hodině, jízda přesně na čas a železniční společnost, která v případě zpoždění vrací peníze. Pro české cestující ještě dlouho hudba budoucnosti, ve východní Asii samozřejmost. Stejně jako tratě spojující hlavní města s letištěm.
Pětatřicet kilometrů dlouhou trať z centra Hongkongu s celkem čtyřmi zastávkami zvládne rychlovlak za 24 minut.
Panoramatickou jízdu si navíc lidé můžou užívat zcela bez zavazadel - v bývalé britské kolonii se totiž odbaví ještě před nástupem.
Pro našince nepředstavitelná hudba budoucnosti. Ať už ale člověk zamíří do Soulu, Tokia, Tchajpeje či Bangkoku, železniční spojení metropole s letištěm je prakticky samozřejmostí.
Příspěvek o železniční dopravě v Asii připravil pro Odpolední Radiožurnál Robert Mikoláš ze zahraniční redakce
A třeba v Šanghaji cestující zažívají doslova rekordní jízdu, když se na magnetické vlně řítí rychlostí 431 kilometrů v hodině.
Budování vysokorychlostní železnice má v Číně zelenou.
Peking chce mít do tří let v provozu 16 tisíc kilometrů těchto tratí, na kterých uhání japonský Šinkansen nebo italské Pendolino, a to minimálně dvousetkilometrovou rychlostí.
Součástí této sítě bude i 2300 kilometrů dlouhé spojení mezi Hong Kongem a Pekingem a vlaky ho při 350kilometrové rychlosti zvládnou za 10 hodin.
Vlak Leo Express sveze první cestující. Otestujeme, jak obstojí proti konkurenci
Číst článek
V bývalé britské kolonii povede celá trať v tunelu, rovných 26 kilometrů, a i když tato stavba včetně zcela nového nádraží v samotném centru vyjde na 160 miliard korun, nebude její vybudování trvat více než pět let.