Lidé z generace Z více pečují o svůj zevnějšek, považují to za cestu k úspěchu a spokojenosti

Na sociálních sítích mezi mladými se šíří názory, že péče o vzhled a investice do kosmetických ošetření zvyšuje šance na lepší společenský život, vztahy a kariéru.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Make-up

Make-up | Zdroj: Unsplash | Licence Unsplash,©

Pro Hazel Wood, osmadvacetiletou influencerku, nejsou kosmetické procedury jen příležitostným rozmazlováním. Měsíčně utratí v přepočtu skoro 15 000 Kč za pedikúru, manikúru, laminaci obočí, nebo úpravu řas. Jednou za tři až šest měsíců zaplatí téměř 9 000 Kč za botox. Pro Hazel jsou tytu procedury životě zásadní. „Cítím se, jako bych se ukazovala světu v tom nejlepším světle. Když se necítím hezky upravená, mám problém s důvěrou v sebe sama a s produktivitou a také se mi hůř komunikuje s lidmi.“

24:32

Ekonomka Matesová: Demokracie ztratila mladou generaci. Evropa by měla regulovat čínský TikTok

Číst článek

I když si procedury neužívá, považuje je za efektivní způsob, jak ušetřit čas při každodenní péči. Koncept „dnů péče o krásu“ získal na sítích na popularitě. Hashtag #beautymaintenance má více než 112 milionů zhlédnutí. Investice do úprav, jako je lifting řas nebo úprava obočí, prý ušetří čas při každodenní péči o vzhled.

Překvapivě je trend spojen i s touhou vypadat co nejpřirozeněji, tedy ne příliš „upraveně“. Jak uvedl časopis Vogue: „Ironií líčení je, že často chceme vypadat, jako bychom žádné líčení neměli.“

Ve videích uživatelé pečlivě zaznamenávají své návštěvy salonů a procedur, aby dosáhli „přirozeného“ vzhledu, který však paradoxně vyžaduje minimálně celý den péče každý měsíc.

Ne všichni rostoucí tlak na neustálou péči o vzhled přijímají. Nifemi Kesinro, třiadvacetiletá studentka, se rozhodla jít proti proudu a přijmout přirozenou krásu. „Můj vzhled a nehty byly pro mě vždy absolutní prioritou,“ uvedla. „Ale uvědomila jsem si, že udržování takového standardu krásy je finančně neudržitelné.“

Pro generaci Z se stává přijetí vlastní přirozené krásy a odpor k nerealistickým představám stále častější cestou k sebevyjádření a osvobození. Jak říká Kesinro: „Sebevědomí vychází zevnitř a já si uvědomuji, že jsem krásná i bez ohledu na to, jak vypadají mé vlasy.“

Anna Hašková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme