Česká pošta má nového generálního ředitele. Výběrové řízení vyhrál dosavadní pověřený šéf Štěpán
Výběrové řízení na generálního ředitele České pošty vyhrál Miroslav Štěpán, který byl poslední rok pověřen řízením podniku. Předtím v něm působil jako ředitel divize poštovních služeb. Do tendru se přihlásili čtyři kandidáti. Nominaci předloží ministr vnitra Vít Rakušan ještě vládnímu výboru pro personální nominace. Ministerstvo to ve čtvrtek oznámilo v tiskové zprávě.
Jedním z hlavních úkolů nového ředitele bude řídit rozvoj podniku v návaznosti na aktuální transformaci. Česká pošta je bez řádného generálního ředitele od loňského února, kdy po dohodě s Rakušanem musel odejít Roman Knap.
„Transformace České pošty je jedním z důležitých kroků vlády a kvalitní generální ředitel je pro její úspěšný průběh zcela zásadní. Věřím, že Miroslav Štěpán jako schopný manažer transformaci dotáhne úspěšně do konce,“ uvedl Rakušan.
Pobočky České pošty končí od ledna s prodejem novin a časopisů. Podnik se nedohodl s distributory tisku
Číst článek
Štěpána jako nejúspěšnějšího kandidáta doporučila ministrovi pětičlenná výběrová komise. Hodnotila předložené podklady uchazečů a měla s nimi osobní pohovory. Šlo již o druhý tendr. Do toho prvního se přihlásilo deset kandidátů, ale nikdo vhodný z nich nevzešel.
„Do výběrového řízení na generálního ředitele České pošty jsem se přihlásil s tím, že chci uspět. Děkuji panu ministrovi za podporu. Vnímám ji tak, že transformační cesta, kterou jsme se vydali, je správná. Spolu se svým týmem budu pokračovat v nutných krocích, které vyústí v rozdělení České pošty na dva samostatné právní subjekty,“ uvedl Štěpán.
Korespondenční volba slouží k vyrábění voličů konkrétních stran, tvrdí Koten z SPD
Číst článek
Štěpán má ekonomicky zaměřené vysokoškolské vzdělání. Do státního podniku Česká pošta nastoupil v roce 2008, ve vrcholném vedení působil od roku 2018, konkrétně jako ředitel pobočkové sítě, ředitel divize státní poštovní služby a v posledním roce jako pověřený zástupce generálního ředitele.
Ztrátová Česká pošta se má do dvou let transformovat na část, která provozuje pobočky a poskytuje v nich služby pro stát a další subjekty, a komerční akciovou společnost Balíkovna zajišťující balíkové a logistické služby.
Pošta zaměstnává 21 000 lidí, provozuje 2900 poboček a za loňský rok očekává provozní ztrátu kolem 300 milionů korun, o 600 milionů nižší než předloni.