Ředitelé škol si stěžují na nedostatek asistentů pedagoga
Na českých školách působí málo asistentů pedagoga. Zjistil to průzkum Ústavu pro informace ve vzdělávání na dvou tisících školách. Role asistentů na škole je přitom velice důležitá. Pomáhají s problémovými, hendikepovanými dětmi nebo cizinci, kteří ne moc dobře ovládají český jazyk.
Asistenti pedagoga pro sociálně znevýhodněné jsou nejvíce přínosní při kontrole kázně a úkolů a při pochopení učiva. Ředitelé škol si podle průzkumu stěžují také na nedostatek peněz na pomůcky pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Celkem 78 procent škol, do nichž dochází alespoň jeden žák cizinec, uvedlo, že by uvítalo pomoc asistenta. Tyto školy spatřují jeho přínos zejména v běžné výuce a v komunikaci s rodinami těchto dětí.
„Bez asistentů bychom u nás některé děti ani nemohli mít, protože jsou pro ně jakousi jistotou a ostrovem bezpečí. A o to jde. Aby děti, které zde máme, nebyly jen plošně integrované, ale aby se tady cítily dobře. Aby se mohly obrátit na někoho, kdo jim to bezpečí poskytne,“ říká ředitelka Základní školy náměstí Curieových v Praze Libuše Vlková.