Ministr zopakoval, že tato vláda nechystá žádné násilné slučování škol více zřizovatelů. Je podle něj ale důležité, abychom si byli vědomi problému, který České republika z hlediska struktury škol má.
O víkendu se rozhodne o novém složení krajských zastupitelstev. Ekonom Daniel Münich hovoří v pořadu Řečí peněz o významu krajů v oblasti vzdělávání a potřebách českého školství.
Akreditace studijního oboru podle vedoucího katedry Mrázka vyprší koncem příštího roku, žádost katedry o prodloužení akreditace podle něj vedení fakulty odmítlo. Škola přesto brala nové studenty.
„Školní docházka je na ředitelích škol. V některých případech šly děti domů až poté, co začalo zatékat do sklepů,“ řekl pro Radiožurnál starosta Moravské Ostravy a Přívozu Petr Veselka.
Konzervativní organizace usilují o omezení přístupu dívek ke vzdělání, o změnu učebních osnov a o ovlivňování vzdělávacích zákonů, uvádí zpráva Overseas Demographic Institutu.
Současný systém platů ve veřejné sféře je demotivační pro mladé lidi a nikdo se v něm nevyzná, říká ministr financí Zbyněk Stanjura (ODS) v rozhovoru pro pořad Peníze a vliv Českého rozhlasu Plus.
Otázka zákazu mobilních telefonů ve školách byla předmětem mnoha vědeckých studií, které ale nepřinesly jednotné výsledky. Samotný zákaz totiž nestačí, školy jej musí žákům vysvětlit a obhájit si jej.
Pozitivně se k zákazu zatím staví i samotní žáci, například jedenáctiletá Halima: „Myslím si, že je to opravdu dobrý nápad. Kvůli telefonům se při hodině nedokážeme soustředit.“
„České veřejné rozpočty potřebují buď podstatně radikálnější osekání zákonem vyžadovaných výdajů, anebo radikální zvýšení daní,“ upozorňuje ekonomka Jana Matesová.
Stát může najít úspory ve školství například i optimalizací malých škol či snížením neúspěšnosti na vysokých školách, které nedokončí až třetina studentů, podotýká sociolog Daniel Prokop.
„Nutno říci, že tomuto tématu trošku nahrály události na Ukrajině. Paralela s vpádem armád Varšavské smlouvy do Československa se nabízí k určitému srovnávání,“ říká Martinovský.
„Když nemáte rozvinuté kritické čtení historické kultury, tak si myslíte, že ta stavebnice propaguje holokaust. To vůbec není pravda,“ říká spoluautor učebnice.
Sága jménem „vládní škrty“ pokračuje. Ani za tři roky fungování nedokázala Fialova vláda vymyslet jiný recept na problémy s rozpočtem, než je osekávání veřejných výdajů.
Dosažené vzdělání bylo a je v Česku podmíněno socioekonomickým postavením rodiny – na tom se bez ohledu na množství peněz v systému nemění vůbec nic. Naopak se rozdíly pouze prohlubují.
Zákon nyní zakazuje „jakýmkoli způsobem ve vzdělávacím systému propagovat a podněcovat myšlenky a názory související s netradiční sexuální orientací nebo s jinou než biologickou pohlavní identitou“.
Hasičům i v neděli pomáhají dva jeřáby a také dron s termovizí pro vyhledávání skrytých ohnisek, která stále dohašují, potvrdila mluvčí hasičů Kamila Langerová. Škoda ani příčina zatím neznají.
Pár týdnů po ruském vpádu na Ukrajinu mystifikovala češtinářka Martina Bednářová ze základní školy na Praze 6 žáky osmé třídy. Zpochybňovala ruské zločiny a vinu za konflikt svalovala na Ukrajinu.
Severoněmecké město Brémy zakázalo učitelům používání gesta „tiché lišky“ signalizující, aby se děti utišily a poslouchaly učitele. Podle úřadů se totiž podobá pozdravu turecké krajní pravice.
Školní inspekce prověřuje spor rodičů a vedení Prostějova. Podle rodičů a části opozice náměstek primátora Miloš Sklenka z ANO zneužil školní aplikaci Bakaláři k prosazení plánů na stavbu bazénu.
Stav školství souvisí s naší konkurenceschopností na trhu práce. „Máme málo vzdělanou pracovní sílu,“ komentuje v pořadu Řečí peněz ekonom Daniel Münich z CERGE-EI.
Končí školní rok, žáci si tento týden převezmou vysvědčení. Na dotazy o tom, jaký mají známky na mentalitu studentů vliv i jak věrně reflektují skutečné znalosti, odpovídal sociolog Daniel Prokop.