„Každý hlas pomáhá. I kdyby se ta strana nedostala do Sněmovny, tak jí to pomůže do příštích voleb,“ říká zakladatel strany Rebelové Miloslav Zientek v rozhovoru pro Radiožurnál.
Nepedagogické pracovníky mají nově platit zřizovatelé. U základních škol jsou to většinou města a obce. Některé samosprávy stále nevědí, kolik je to bude stát.
„Ministr školství Mikuláš Bek (STAN) by měl být rudý vzteky, protože rozpočet je neuvěřitelná facka celému školstv,“ kritizuje předsedkyně Učitelské platformy Petra Mazancová.
Na základní škole Divukraj v Plzeňském kraji se bude učit zhruba dvacítka dětí, z toho polovina v předškolní přípravce a druhá polovina od první do sedmé třídy.
Liberecký kraj jako zřizovatel školy na projektu pracoval sedm let. Jen tři roky například trvalo vyřízení stavebního povolení. Přestavba vyšla na necelých 212 milionů korun.
Nikdo se tu netají s tím, že si tak pelhřimovský Agrostroj chce vychovat své budoucí pracovníky, třebaže to pro studenty není podmínkou. Celková kapacita školy je 75 žáků.
Od pondělí začínají platit dvě novely školského zákona. Zpřísňují odklady pro zápisy do prvních tříd a také mění financování nepedagogických pracovníků. Změny začnou nabíhat postupně.
Politici v Česku sice statistická čísla přímo nefalšují, ale vemi rádi si z nich vybírají jen to, co se jim hodí. Jedním z údajů, který tím trpí, jsou platy učitelů.
Hravé a pohybové aktivity, příběhy, týmová práce nebo projekty často přinášejí žákům lepší porozumění látce než memorování. V pořadu Reparát se o výuce češtiny bavily Hana Dufková a Lucie Bušová.
Rok a půl trvající lhůta na vystěhování nechává Arcibiskupství pražskému málo času na to, aby pro školu našlo nový areál a celou instituci přestěhovalo. Vhodnou alternativu stále hledá.
Zemský ministr školství Sven Teuber označil neohlášené testy za pozůstatek 70. let, který nepatří do moderní škoy. Zrušení nečekaných testů zvažují i některé další spolkové země.
Senátoři se obrátili na Ústavní soud s požadavkem na zrušení právní úpravy zavádějící možnost oddělených zápisů dětí z Ukrajiny na základní školy. Jak se k návrhu staví učitelé?
Násilníci, agresoři, vrazi. Stále častěji jsou mezi nimi děti a mladiství. Vláda mluví o fenoménu. Kde se vzal? Jak a kde se děti radikalizují? A proč?
Ústavní soud návrh obdržel v červenci, soudcem zpravodajem se stal Jan Svatoň, ukázal přehled plenárních věcí na webu soudu. O návrhu rozhodne plénum, tedy sbor všech ústavních soudců a soudkyň.
Dohoda je vítězstvím pro Trumpa, který opakovaně tvrdí, že elitní univerzity vymývají mozky studentů levicovou zaujatostí proti jeho nacionalistickým myšlenkám, píše agentura AFP.
Řešení mezd kuchařek, školníků a dalších v novele školského zákona není dobré, není dost pečlivě připravené a obavy některých obcí a krajů jsou na místě.
Největší souvislost s úspěchem ve škole má podle Kláry Šedé vzdělanost rodičů. „A to nejenom proto, že vzdělanější rodiče více oceňují význam vzdělání,“ říká v rozhovoru pro projekt Česko 2025.
Ministr školství Mikuláš Bek si od převodu slibuje větší efektivitu ve správě základních a středních škol. Podle něj je situace dlouhodobě neúnosná i s ohledem na počet škol s malým počtem žáků.
„Pamatuji si, že když jsem v roce 2018 končil magistra, tak už tenkrát platilo, že i kdyby všichni absolventi nastoupili do praxe, tak by to stejně nestačilo,“ uvádí učitel Daniel Pražák.
„Otázky se zaměřují na šest dovedností: vytrvalost, zvídavost, spolupráce, empatie, asertivita, odolnost vůči stresu a emoční ovládání,“ uvádí pro Radiožurnál jeden z autorů studie Daniel Münich.
„Veškeré důkazy a pedagogická věda dokazují, že hodnocení bez známek má velký smysl,“ říká v rozhovoru předsedkyně Učitelské platformy Petra Mazancová.
„Do roku 1925 měly děti prázdniny v délce zhruba pěti týdnů a začátek školního roku se lišil podle regionálních podmínek. Někde se začínalo už v září, jinde až v listopadu,“ říká historička Halířová.
Jana Grigojevna vede vybombardovanou školu, která nyní sídlí v jedné ze stanic Charkovského metra. Teď se tu učí přes 400 dětí od první do jedenácté třídy.