Pilot, který letěl ze Samosu na jeden motor, už není trestně stíhaný. Může jej potrestat letecký úřad

Kapitán společnosti Smartwings, který předloni při letu ze Samosu do Prahy letěl téměř celou trasu kvůli poruše na jeden motor a porušil řadu bezpečnostních předpisů, už není trestně stíhán pro obecné ohrožení. Upozornil na to server zdopravy.cz. Případ dál řeší Úřad civilního letectví (ÚCL).

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Boeing B-737 MAX8 společnosti Smartwings v Mladé Boleslavi v roce 2018.

Kapitán společnosti Smartwings, který předloni při letu ze Samosu do Prahy letěl téměř celou trasu kvůli poruše na jeden motor a porušil řadu bezpečnostních předpisů, už není trestně stíhán pro obecné ohrožení (ilustrační foto) | Foto: Petr Bušta | Zdroj: Český rozhlas

Trestní stíhání zahájila policie letos na konci června. Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod upozornil na celkem 21 pochybení kapitána.

Boeing Smartwings letěl se 170 lidmi na jeden motor. Po dvou letech čelí jeden člověk trestnímu stíhání

Číst článek

„Státní zástupce dospěl k závěru, že je namístě usnesení policejního orgánu zrušit a věc odevzdat Úřadu pro civilní letectví k projednání přestupku, neboť ve věci nejde o podezření ze spáchání trestného činu, ale jednání by mohlo být přestupkem podle zákona o civilním letectví,“ řekl serveru mluvčí Městského státního zastupitelství v Praze Aleš Cimbala. Podle něj jednání nenaplňovalo skutkovou podstatu trestného činu.

Státní zástupce své rozhodnutí opřel i o výsledky znaleckého posudku, podle kterého letadlo bylo s jedním funkčním motorem ovladatelné, byť s určitými omezeními. Z důkazů navíc nevyplynulo, že by kapitán neměl letadlo pod kontrolou.

Letoun společnosti Smartwings letěl 22. srpna z řeckého ostrova Samos do Prahy. Letadlu přestal během letu nad Egejským mořem fungovat levý motor, který se posádce nepodařilo znovu nastartovat.

Pilot riskoval a udělal 21 chyb, vyplývá z výsledků vyšetřování letu Smartwing s jedním motorem

Číst článek

Stroj pak pokračoval v nižší letové hladině až do Prahy. Na palubě bylo 170 lidí. Podle vyjádření odborníků je zvykem v těchto případech nouzově přistát na nejbližším možném letišti.

Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod loni zjistil při vyšetřování letu 21 pochybení kapitána letadla. Ten jednal i proti doporučení druhého pilota. Podle zprávy riskoval, i pokud jde o palivo, protože nemohl vědět, zda porucha motoru nesouvisí s kontaminací paliva.

Dalším pochybením bylo také zatajení technického problému řízením letového provozu v řadě zemí, neinformování cestujících a nezaznamenání rozhovoru z kokpitu. Pilot ovšem podle zprávy trval na správnosti svého postupu.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme