Český rozhlas ověřil, že firma Smartwings ministerstvo zahraničních věcí o žádné speciální lety pro záchranu Čechů po teroristickém činu Hamásu v Izraeli nežádala.
České aerolinie zakončily proces své reorganizace v rámci kterého splatily svým věřitelům 58 milionů korun dluhu. Firma musela v rámci plánu přijmout nové investory a vydat nové akcie.
S rostoucí inflací roste i počet případů domácího násilí, informuje Mf Dnes. Nabíječky bez dozoru můžou podle informací Regionálního deníku skončit požárem. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
„Státní zástupce dospěl k závěru, že je namístě usnesení policejního orgánu zrušit a věc odevzdat Úřadu pro civilní letectví k projednání přestupku,“ řekl mluvčí státního zastupitelství.
„Jednání, pro které bylo trestní stíhání zahájeno, bylo kvalifikováno jako přečin obecného ohrožení z nedbalosti,“ sdělil bez dalších podrobností mluvčí Městského státního zastupitelství v Praze.
Protiepidemická opatření mají všichni dopravci v podstatě stejná. Musí se řídit aktuálními vládními opatřeními. Nejzásadnější je mít při cestě vlakem nebo autobusem stále nasazený respirátor.
Smartwings a ČSA jsou součástí letecké skupiny Smartwings Group. Soud návrhu Smartwings vyhověl, protože je podle jeho odůvodnění spolupráce obou firem z jedné letecké skupiny pro obě přínosná.
V pátek vyprší moratorium, které společnost chránilo před věřiteli. Dluh společnosti činí kolem 6,65 miliardy korun, z toho většina je po splatnosti. Vyjádření Smartwings redakce shání.
Od pátku se budou muset všichni cestující se Smartwings před odletem prokázat negativním testem. Až do teď mohli cestovatelé například do Egypta létat bez něj.
Zatímco někteří cestující se PCR testem nechají zkontrolovat na přítomnost covidu-19 ještě před odletem z Česka. Jiní nastupují do letadla neotestovaní a proceduru podstupují až v Egyptě.
Letadla Boeing 737 MAX byla téměř dva roky odstavena kvůli dvěma nehodám, při nichž zahynulo 346 lidí. V závěru letošního ledna jejich provoz povolila Evropská agentura pro bezpečnost letectví.
Záměr hromadného propouštění má být součásti restrukturalizace k záchraně firmy. Podle podniku však jde jen o záměr a nemusí to znamenat propuštění všech 430 zaměstnanců.
Letadla Boeing 737 MAX stáhli z provozu minulý rok v březnu po sérii nehod. Problém byl v systému řízení letu, kvůli kterému byl výrobce nucen provést úpravy.
Podle statistik ministerstva spravedlnosti využilo mimořádné moratorium v první vlně jen 61 podnikatelů. Vláda připravila i další pomoc dlužníkům v době pandemie koronaviru.
„Po dlouhém jednání, které trvalo rok a čtvrt a které bylo neúspěšné, jsme na výrobce letadel, společnost Boeing, podali žalobu,“ potvrdila mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková.
Mimořádné moratorium platí na maximálně tři měsíce, lze ho ještě za mimořádných okolností o čtvrt roku prodloužit. Během moratoria nelze vyhlásit na firmy úpadek.
Co prozrazuje twitterový spor o cestu záchranářů do Libanonu o komunikačních schopnostech vlády? A jak ministr vnitra Jan Hamáček z ČSSD vysvětluje, že před armádou upřednostnil soukromou společnost?
Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) se na twitteru opřel do armády, že místo armádního dopravního letectva má Česko létající technické muzeum. Proto poslal do Libanonu letadlo společnosti Smartwings.
Firmu by v následujících týdnech mělo opustit 126 pilotů a stevardů a 18 zaměstnanců z pozemního personálu. Důvodem má být jejich nadbytečnost. Zaměstnance propouští i sesterské Smartwings.
Státní podpora na výměnu starých kotlů letos končí, Češi mají tak poslední šanci o ní pořádat, informuje deník Mladá fronta Dnes. Více ve výběrů z médií, který připravil Radiožurnál.