Volání na zákaznické linky obchodů není zdarma. Účet zvýší až o stovky korun
Předvánoční volání na zákaznické linky internetových obchodů může vyjít až na stovky korun. Do firem před svátky volá velké množství zákazníků a telefonní linky jsou přetížené. Internetové společnosti používají univerzální čísla, hovor proto stojí stejně jako volání na standardní pevnou linku.
Internetové obchody a tuzemští dopravci v prosinci nestihají vyřizovat zakázky. Na spojení s pracovníky zákaznických center lidé čekají běžně i půl hodiny.
Miloš Borovička z dTestu upozorňuje, že se to může prodražit. Univerzální linky jsou totiž zpoplatněné.
„Nejsou zadarmo, platíme je. Dokonce se nám nepočítají do takzvaného rámce volných minut. Jsou to univerzální přístupová čísla, linky se sdílenými náklady. Používají je zejména velcí podnikatelé,“ vysvětluje Borovička.
Jediná linka, kam je možné volat zadarmo, začíná 800. Jakákoliv další čísla, byť začínající osmičkou, už jsou ale zpoplatněna.
Mobilní operátoři si za minutu hovoru na pevnou linku účtují zpravidla poplatek od tří do šesti korun. Půl hodiny čekání na lince pak může stát i 100 korun.