„Na druhou stranu je třeba říct, že naše legislativa popisuje výběr zákazníků jako diskriminaci. A tam je otazník, jestli je to dobře, nebo špatně,“ upozorňuje prezident Asociace hotelů a restaurací.
Prodej tuňáka byl první novoroční aukcí po uzavření proslulého velkoobchodního rybího trhu Tsukiji. Ten se v říjnu ale uzavřel a přestěhoval se do Toyosu, nového zařízení poblíž.
„Nejčastěji lidé vyhazují zeleninovou oblohu. Když ji tam nemají, nadávají. Když ji tam ale mají, tak se jí ani nedotknou,“ líčí situaci jeden z číšníků.
Evropská komise chce usnadnit nákupy na internetu. Reklamace zboží zakoupeného ze zahraničních obchodů se někdy může zkomplikovat třeba kvůli jazykové bariéře. EK proto zřídila server, který má spotřebitelské spory pomáhat řešit. Pokud zákazník není s obchodem spokojený, může na internetových stránkách podat stížnost.
Předvánoční volání na zákaznické linky internetových obchodů může vyjít až na stovky korun. Do firem před svátky volá velké množství zákazníků a telefonní linky jsou přetížené. Internetové společnosti používají univerzální čísla, hovor proto stojí stejně jako volání na standardní pevnou linku.
Počet zákazníků mobilních virtuálních operátorů se v Česku loni skoro zdvojnásobil. Je jich 1,2 milionu. Vyplývá to z předběžných údajů operátorů pro Český telekomunikační úřad.
Na Vysočině stoupá počet ilegálních hospod. Lidé se tak vyhýbají příliš vysokým poplatkům a daním a na živnostenský list točí pivo například doma. Tím ale přichází o peníze legální restaurace a hospody, které tak pomalu krachují. V Nové Říši u Telče je už legendární hospoda, kde se od roku 2003 vystřídalo pět majitelů. Současná hospodská drží podnik už tři roky, ale s vypětím všech sil.
Telekomunikační společnosti Telefónica, která patří mezi největší operátory v Česku, klesl loni čistý zisk na zhruba 5,8 miliardy korun. To je o 16 procent méně než v předminulém roce.
Přenesení mobilního čísla k jinému operátorovi může být pro běžného zákazníka věda. Podle zákona má přenesení trvat čtyři dny. Lhůtu zkrátil ze tří týdnů Český telekomunikační úřad loni v září. Ve skutečnosti se ale celý proces může táhnout i víc než měsíc.
Zákazníky e-shopů zajímají především fotky zboží a jeho dostupnost. Vyplývá to ze studie Asociace pro elektronickou komerci. Lidé, kteří využívají virtuální obchody také chtějí znát co nejvíc technických údajů, podle kterých mohou výrobky srovnávat.
Patřívala ke koloritu našeho venkova. Starý autobus zvaný erťák přestavěný na pojízdnou prodejnu zajížděl do obcí, kde buď nebyl obchod, nebo měl jen omezený sortiment. I v dnešní době supermarketů můžeme v obcích potkat malou prodejnu na kolech.
Soudcovská unie varuje před zahlcením justice skokovým nárůstem nového typu žalob. V důsledku změny zákona by totiž na soudy přešla pravomoc řešit pohledávky mobilních operátorů za zákazníky.
Čtyřicet procent obchodníků poškozuje nebo okrádá zákazníka. Zjistila to Česká obchodní inspekce, která loni provedla skoro 3500 kontrol slevových akcí v kamenných a internetových obchodech.
Britští zákazníci si připlácejí při transakcích kreditními i debetními kartami. V případě těch druhých by to mělo být zakázáno. Požaduje to nezávislý časopis spotřebitelů Which? a souhlasí s ním i britský Úřad pro poctivé obchodování.
Označování některých potravin zemí původu usnadní českým zákazníkům nakupování - ještě před několika lety by nad takovou zprávou leckdo mávl rukou, postupem času se ale přístup českých zákazníků k utrácení peněz pomalu mění. Řada z nich se učí nakupovat tak, aby prospěla především sama sobě.
Prvních 400 Čechů má možnost v rámci pilotního projektu platit v Praze a v Plzni za nákupy mobilním telefonem. Umožňuje to speciální NFC čip, do kterého se nahrají údaje o platebních kartách. Běžní klienti bank si na novinku budou muset počkat do začátku příštího roku.
Nespokojení zákazníci mobilních operátorů chystají na tuto neděli bojkot jejich služeb, kdy na dvě hodiny vypnou svůj telefon. Akce je organizována přes Facebook a jejím cílem je upozornit na to, že ceny za hovory, SMSky a přenosy dat jsou v České republice nejvyšší v celé Evropě - tak to alespoň prezentují organizátoři.
O zákazníky se nejhůř starají telekomunikační firmy. Vyplývá to z průzkumu zveřejněného v Nizozemsku. Ankety se účastnily 2 tisíce respondentů. Nechal ji provést autor knihy odhalující triky, které obchodníci na zákazníky používají.
Obchodní řetězec Tesco rozjíždí v České republice nový zákaznický program s názvem ClubCard založený na věrnostních kartičkách. Jejich majitelé získají v obchodech různé slevy či bonusy, výměnou za to Tesco získá data o tom, co kdy a jak často daný zákazník nakupuje.