Zastánci cyklistiky děkují odborářům za stávku. Ukázala, že se po Praze dá jezdit
Za čtvrteční stávku odborářům s nadsázkou děkují zastánci cyklistické dopravy. Mnohem více lidí než obvykle totiž vyrazilo na kole a zjistilo, že to jde. Mnozí cyklisté jezdí pražskými ulicemi pravidelně, ale většinu dnes spíš přinutily okolnosti.
PRŮBĚH STÁVKY JSME CELÝ DEN SLEDOVALI ONLINE
Podle počtu kol to dnes na cyklostezce mezi Podolím a Modřany vypadalo spíš jako v nějakém nizozemském městě.
Takzvané sčítače zaznamenaly proti běžnému pracovnímu dni až sedminásobný nárůst poštu cyklistů.
Zastánci dopravy vlastními silami s nadsázkou říkají, že stávka dokázala to, co se nepodařilo politikům za dlouhá léta. Věří, že mnoho lidí si po dnešku řekne: Cesta na kole do práce je fajn, zítra jedu znovu.
„Odhadujeme, že zhruba polovina lidí dneska jela do práce takhle poprvé, a věřím, že mnoho z nich se rozhodne, že je to dobrý nápad a budou v tom pokračovat,“ říká Vratislav Filler ze serveru PrahouNaKole.cz, který se cyklistikou v hlavním městě zabývá.
Ráno dokonce Praha zažila cyklistickou zácpu před tunelem pod vyšehradskou skálou.
„Vznikaly tam kolony cyklistů čekajících na průjezd úzkým místem,“ popisuje Filler. V centru Prahy navíc dobré cyklostezky většinou končí a jezdci se musí proplétat mezi auty.
Právě taková místa podle Fillera brání masivnějšímu rozvoji dopravy na bicyklech po metropoli . „Kdyby se odstranilo v centru nějakých 20 až 30 problémových míst, tak si myslím, že by počet cyklistů mohl narůst dvakrát až třikrát. Nedaří se tahle místa odstraňovat, protože to jde velmi obtížně,“ podotkl.