Studie potvrdila, že vybudovat železnici pod Červenohorským sedlem je technicky možné. Pro Jesenicko by to podle hejtmana Olomouckého kraje znamenalo jednoznačný přínos.
Opakovaně vláda ujistila, že její prioritou je vrátit žáky a studenty do škol, a tak týden před středními a vysokými školami otevře od pozítří restaurační zahrádky.
Po sedmi měsících končí uzávěrka jižní části silnice z Koutů na Červenohorské sedlo. Opravu tohoto úseku totiž silničáři na zimu opět přerušují. Ze silnice tak zmizely zátarasy i těžká technika.
Nejvyšší hora Moravy Praděd je bez sněhu. Přesto jsou Jeseníky v obležení turistů a lidí, kteří sem přijeli oslavit příchod nového roku. V provozu jsou vleky ve čtyřech areálech. Kdo ale nechce čekat ve v dlouhých frontách, chodí po horách pěšky nebo využívá služeb blízkých lázní.
Ode dneška je na půl roku uzavřená hlavní dopravní tepna v Jeseníkách - silnice přes Červenohorské sedlo. Objížďka vede mimo jiné přes Lipovou Lázně. Tamní obyvatelé se proto připravují na obrovský nárůst dopravy. A volají po častějších kontrolách policie.
Řidiči, kteří se chystají zítra na sever našeho kraje, do Jeseníků, si už zase mohou naplánovat cestu přes Červenohorské sedlo. Měsíc a půl musela jezdit auta po objízdné trase, protože dělníci cestu opravovali.
V Jeseníkách začala dlouho odkládaná rekonstrukce jižní strany Červenohorského sedla. V úseku mezi Kouty nad Desnou a Červenohorským sedlem zůstane silnice I/44 pro dopravu neprůjezdná do 15. listopadu, znovu se na ní dělnicí vrátí v polovině dubna.
Už tento měsíc se bude soutěžit o dodavatele rekonstrukce důležité dopravní tepny v Jeseníkách - jižní části silnice vedoucí přes Červenohorské sedlo. Začít má na jaře příštího roku a do dvou let má být hotová. Kromě zimy bude vozovka mezi Kouty nad Desnou a Červenohorským sedle zcela neprůjezdná.
Na Červenohorském sedle v Jeseníkách se kácí stromy. Dopravní tepna se připravuje na opravu své jižní části. Ředitelství silnic a dálnic už má vydané stavební povolení. Rekonstrukci by chtělo zahájit už v příštím roce. Předpokladem pro realizaci je ale získání evropské dotace.
Do modernizace lyžařských středisek se v Česku investují ročně miliony korun. Cíl je jasný - přilákat více lidí. Postavit a zprovoznit třeba novou lanovku ale není vůbec snadné. Nejenže stojí hromadu peněz, ale musí projít řadou testů. Zátěžovou zkoušku má po dnešku za sebou nová čtyřsedačka na Červenohorském sedle v Jeseníkách, která měří přes kilometr a za hodinu přepraví téměř 2300 lidí.