„PPP model nemůže být levnější než ten státní,“ říká v pořadu Pro a proti ekonom Petr Bartoň. „Stát neřeší budoucí provozní náklady, u PPP je vše stanovené,“ nesouhlasí Jan Brázda z firmy PwC.
Sdružení mezi Příbramí a Pískem vybudovalo 32 kilometrů nové komunikace a dalších 16 kilometrů starších úseků opravilo. Firma se bude 25 let starat o její provoz, pak dálnici předá státu.
Dálnici a navazující částí silnice I/20 bude konsorcium DIVia provozovat a udržovat 24 let a čtyři měsíce, za což mu stát bude platit. Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy Kč.
Konsorcium DIVia tvoří firmy Vinci a Meridiam. V soutěži uspělo s nabídkou 16,55 miliardy korun. V Česku jde o první PPP projekt, kdy dálnici postaví a následně bude provozovat soukromá firma.
Konsorcium v soutěži uspělo s nabídkou 16,55 miliardy korun. V Česku jde o první PPP projekt, kdy dálnici postaví a následně bude provozovat soukromá firma.
Výsledek tendru není ještě definitivní, neúspěšní uchazeči mohou podat námitky. V Česku jde o první PPP projekt, kdy dálnici postaví a následně bude provozovat soukromá firma.
V českém tisku se ve čtvrtek dočtete, že ministerstvo dopravy vybralo firmu, která dostaví poslední úsek dálnice D4 a bude ho dalších 20 let spravovat. Chce za to 16,5 miliardy korun, píše Mf Dnes.
Většina zastávek nově nebude přímo na dálnici, ale budou například na odpočívadlech nebo na křižovatkách. U dvou středočeských obcí ale ministerstvo plánuje, že zastávky zruší úplně.