„Situace eskaluje, a pokud by eskalovala dále, obávám se, že Evropa si to nebude moci nechat líbit, povede to k celní válce, o které všichni víme, že nebude mít vítěze,“ vysvětluje Špicar.
Trumpovo prohlášení argumentuje, že dovoz aut nadále ohrožuje průmyslovou základnu USA a národní bezpečnost, jak nejprve zjistilo šetření během Trumpova prvního období v Bílém domě v únoru 2019.
Čína se chce kvůli clům na elektromobily dováženým do EU obrátit na Světovou obchodní organizaci. Evropská komise opatření nedávno schválila jako reakci na to, že podle ní Peking své výrobce dotuje.
Auta mohou být i po totální škodě. Celkově škody na dovezených autech letos dosáhly 11 miliard korun. Průměrné poškození na autech dosahuje asi 126 tisíc korun.
Zákaz postihne také německou firmu Liqui Moly a společnost Beiersdorf, která vlastní kosmetickou značku Nivea. Všechny postižené firmy odmítly podpořit konání hokejového šampionátu v Bělorusku.
V samotném dubnu byl pokles dovozů kvůli opatřením proti koronaviru nižší o 53 procent. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Nejdováženější jsou vozy značek Škoda, Volkswagen a Ford.
Nejstarší jsou motocykly s průměrem 33,6 roku, následují traktory, které vykazují průměr 32,5 roku. Naopak nejmladší kategorií jsou lehké užitkové vozy s průměrem 13 let.
Češi kupují více starších aut. Vyplývá to ze zářijových statistik Svazu dovozců automobilů. Od začátku roku se v Česku prodalo téměř 127 tisíc ojetin. To je asi o 3000 víc než za stejné období loni.