V německém Halternu si lidé připoměli minutou ticha oběti havárie letadla Germanwings, které se před rokem zřítilo na jihu francouzských Alp. Následné vyšetřování prokázalo, že havárii úmyslně způsobil druhý pilot Andreas Lubitz, který trpěl psychickými problémy.
Francouzští vyšetřovatelé loňské havárie letadla společnosti Germanwings doporučují přísnější kontroly pilotů. Vyplývá to z jejich závěrečné zprávy. Zároveň v ní potvrzují, že druhý pilot Andreas Lubitz měl psychické obtíže a stroj navedl do horského masivu úmyslně. Zahynulo všech 150 lidí na palubě.
Ani čtyři měsíce po havárii letadla Germanwings není jasné, jak vlastník aerolinek odškodní pozůstalé obětí. Společnost Lufthansa jim nabídla v přepočtu zhruba 675 tisíc korun a dalších 270 tisíc přímým příbuzným. Podle právníka pozůstalých to ale nestačí, od Lufthansy očekává novou nabídku.
Tělesné ostatky španělských cestujících z havarovaného airbusu společnosti Germanwings byly převezeny do Barcelony. Letadlo se zřítilo koncem března během cesty z katalánské metropole do německého Düsseldorfu. Všech 150 lidí na palubě zahynulo. Neštěstí podle vyšetřovatelů způsobil psychicky nemocný kopilot.
Pravděpodobný pachatel zřícení německého dopravního letadla ve Francii měl podle nových zjištění problémy se zrakem. Záznamy z černých skříněk usvědčují druhého pilota tragického letu Andrease Lubitze z toho, že Airbus se 150 lidmi na palubě záměrně navedl do skal v savojských Alpách. Pád letadla německé společnosti Germanwings na konci března nikdo nepřežil.
V německém Düsseldorfu přistál speciál Lufthansy se 44 rakvemi na palubě. V rakvích jsou ostatky německých obětí březnové havárie letadla společnosti Germanwings na jihu Francie. Další rakve přiveze speciál z francouzského Marseille do konce tohoto měsíce.
Druhý pilot airbusu společnosti Germanwings, které se v březnu zřítilo ve francouzských Alpách, se na řízený pád letounu připravoval už před samotnou havárií. Stojí to v předběžné zprávě vyšetřovatelů. Andreas Lubitz si podle nich zkoušel, jak nastavit autopilota na prudké klesání.
V katedrále v Kolíně nad Rýnem uctili památku obětí havarovaného letadla společnosti Germanwings. Téměř čtyři týdny po tragickém neštěstí ve francouzských Alpách. Na palubě Airbusu zemřelo všech 150 lidí.
Kybernetičtí útočníci by se teoreticky mohli zmocnit letadla a začít ho ovládat na dálku, a to i ze země. Americké úřady uvádějí, že by to mohlo být možné u moderních typů letadel. Stačil by k tomu laptop a dobré znalosti informačních technologií.
Místo tragické havárie letadla německých aerolinek Germanwings ve francouzských Alpách na náklady letecké společnosti dvakrát navštívila žena, která se podle všeho vydávala za příbuznou jedné z obětí. Případ možného podvodu již podle agentury DPA prošetřuje německá policie, na kterou se obrátily aerolinky Lufthansa, pod které Germanwings patří.
Už brzy se bude jednat o odškodném za oběti leteckého neštěstí v Alpách na jihu Francie. Na palubě letadla Germanwings, které podle vyšetřovatelů nechal záměrně zřítit kopilot Andreas Lubitz, zemřelo kromě něho i dalších 149 lidí. Výše odškodného, kterou Lufthansa pozůstalým vyplatí, bude podle všeho záležet na státním občanství obětí.
Německý úřad pro leteckou dopravu neměl žádné informace o psychických potížích kopilota zříceného letadla Germanwings Andrease Lubitze. Ten Airbus se 150 lidmi na palubě pravděpodobně cíleně navedl k zemi. Lubitz v roce 2009 při pilotním výcviku trpěl depresemi a sebevražednými sklony. Po několikaměsíční přestávce pak výcvik přesto dokončil.
Druhý pilot airbusu společnosti Germanwings zvyšoval rychlost poté, co letadlo navedl směrem k zemi. Francouzští vyšetřovatelé to zjistili při analýze druhé černé skříňky. Podle nich to potvrzuje jeho úmysl nechat letoun se 150 lidmi na palubě zřítit.
Vyšetřovatelé neštěstí airbusu Germanwings, který havaroval minulý týden ve francouzských Alpách, našli i druhou černou skříňku. Dnes to sdělila francouzská justice. Německá prokuratura mezitím uvedla, že druhý pilot, který údajně pád letadla způsobil, hledal na webu sebevražedné metody a zabezpečení kokpitu.
Ve vestfálském městě Haltern am See duchovní dnes v podvečer odslouží smuteční mši za oběti havárie letadla německých aerolinek Germanwings. Na palubě bylo 16 žáků místního gymnázia a dvě učitelky.
Kopilot zříceného letadla německých aerolinek Germanwings Andreas Lubitz byl před několika lety v péči psychoterapeutů, a to kvůli sebevražedným sklonům. V Düsseldorfu to dnes oznámilo státní zastupitelství, které případ Andrease Lubitze vyšetřuje.
Pátrací týmy na místě zřícení airbusu německé společnosti Germanwings ve francouzských Alpách pokračují v identifikaci ostatků a v hledání druhé černé skříňky. Experti zatím na základě testů DNA identifikovali asi polovinu těl obětí. V rámci pátracího týmu byla vyčleněna speciální skupina, která hledá pouze druhou černou skříňku z havarovaného stroje.
Nedaleko trosek havarovaného letadla společnosti Germanwings začaly francouzské úřady stavět improvizovanou cestu. Ta spojí místo neštěstí s vesnicí Le Vernet. Cesta by měla být sjízdná pro terénní auta ještě dnes večer, osobní vozidla po ní budou moci přejet do tří týdnů.
Evropská asociace pilotů kritizuje zveřejnění přepisu zvukového záznamu z kokpitu havarovaného letadla společnosti Germanwings. Otiskl jej německý deník Bild. Únik informací podle pilotů vážně porušuje pravidla pro vyšetřování leteckých nehod.
Druhý pilot, který zřejmě zavinil pád německého airbusu, bral léky. Tvrdí to němečtí vyšetřovatelé, kteří ale neupřesnili, jakou nemocí 27letý Andreas Lubitz trpěl. Policisté našli u něj v bytě také roztrhanou neschopenku vypsanou na den, kdy se jím řízené letadlo zřítilo ve francouzských Alpách. Podle vyšetřovatelů nalezené dokumenty svědčí o tom, že Lubitz svou chorobu před zaměstnavatelem skrýval.
Lufthansu, mateřskou společnost aerolinek Germanwings, šokovaly závěry francouzské prokuratury. Francouzi, kteří mají k dispozici jednu ze dvou černých skříněk, tvrdí, že pád stroje ve francouzských Alpách a smrt 149 lidí úmyslně způsobil druhý pilot. Co sedmadvacetiletého Andrease Lubitze k činu vedlo, zatím není jasné.
Německá média spekulují o psychických problémech pilota, který podle vyšetřovatelů úmyslně zavinil havárii letadla Germanwings. Sedmadvacetiletý Andreas Lubitz údajně trpěl depresemi a syndromem vyhoření. Tyto problémy prý možná byly i důvodem přerušení jeho leteckého výcviku před šesti lety.
Letecké společnosti po úterním pádu letounu německého dopravce Germanwings začaly zavádět pravidlo, že pilot nesmí být za letu v kokpitu nikdy sám. Zavedení tohoto postupu dnes ohlásily například britský nízkonákladový dopravce EasyJet a také norské, islandské či kanadské aerolinky.
Letecké neštěstí airbusu nízkonákladové společnosti Germanwings na jihu Francie by mohlo zkomplikovat úvahy o dalším směřování německého leteckého koncernu Lufthansa, kterému Germanwings patří, i když příčina katastrofy ještě nebyla zjištěna. Vedení i zaměstnance čekají tvrdé střety, píše agentura DPA.
Po tragédii zříceného letadla německých aerolinek Germanwings pokračují na místě neštěstí záchranné práce, stejně jako objasňování příčin nehody. Dopoledne dorazí na místo němečtí letečtí experti a kriminalisté. Podle německých aerolinek bylo havarované letadlo ve výborném technickém stavu.
Francouzští záchranáři začnou po rozednění znovu prohledávat oblast jižních Alp, kam se zřítilo letadlo německé nízkonákladové společnosti Germanwings. Na lince z Barcelony do Düsseldorfu cestovalo 150 lidí. Podle francouzských úřadů nikdo nepřežil.