Praha||Janek Kroupa, Jakub Troníček|Zprávy z domova|Původní zpráva
Radní hlavního města Prahy nařídili vedení pražského dopravního podniku pozastavit nový kontrakt se společností IDS na přípravné práce na výstavbě trasy D pražského metra.
Evropská komise navrhla změnit současný způsob ochrany investic pro plánovanou obchodní smlouvu mezi Evropskou unií a Spojenými státy. Komise chce, aby místo systému fakticky soukromých arbitráží vznikl zvláštní Investiční soud.
Praha musí společnosti Inženýring dopravních staveb (IDS) zaplatit za práce na tunelovém komplexu Blanka 169 milionů korun plus 14 milionů na úrocích, tedy celkem 183 milionů korun. Po několika měsících o tom dnes rozhodli arbitři. IDS původně žádala 305 milionů. Jde o dluhy za správu stavby do zhruba poloviny loňského roku. Obě strany budou dál řešit sporné faktury do současnosti.
Na tunelovém komplexu Blanka se dál pracuje. Praha se dohodla s firmou Inženýring dopravních staveb (IDS), která hrozila, že kvůli dluhům města dnes odejde ze stavby.
Firma Inženýring dopravních staveb, která je správcem stavby tunelu Blanka, pohrozila hlavnímu městu Praha zastavením prací. Požaduje po magistrátu zaplacení dlužné částky.
Prahu čeká další arbitráž kvůli tunelu Blanka. Soudit se bude s firmou Inženýring dopravních staveb (IDS), která má na starosti stavební dohled. Obě strany dnes podepsaly rozhodčí smlouvu. Společnost po městě požaduje 200 milionů za neuhrazené faktury. Arbitři kvůli Blance rozhodují i ve sporu Prahy s Metrostavem, i tam jde hlavně o nezaplacené faktury.