Shakespearův portrét vynesl do horních vrstev zemské atmosféry meteorologický balon s kamerou a GPS lokátorem. Celý let byl natáčen pro účely krátkého filmu Lovers and Madmen.
Kashcheeva byla už se svým předchozím krátkým filmem Dcera nominovaná na Oscara a získala řadu různých ocenění. Hlavní ocenění festivalu, Cenu diváků, získal snímek American Fiction (Americká fikce).
„Naše krátké animované filmy jsou úplně srovnatelné s mezinárodními snímky. Nejsme nijak pozadu, a na to můžeme být hrdí,“ myslí si Diana Cam Van Nguyen.
Electra, nový film animátorky Darii Kashcheevy, a krátkometrážní drama Osmý den režiséra Petra Pylypčuka se představí v nejprestižnější studentské soutěži.
O festivalovou sošku se letos uchází 19 snímků, český mezi nimi stejně jako loni chybí. Tuzemská produkce má ale své zástupce v několika programových sekcích.
Dostat se jako zahraniční režisér do legendárního studia Ghibli se zatím téměř nikomu nepodařilo. Pouze animátorovi Michaël Dudok De Witovi. Ten se přijel podělit o své zkušenosti teď také do Prahy.
Zuza v zahradách vznikla stejně jako předchozích pět krátkých filmů Lucie Sunkové technikou olejomalby na sklo, kde obraz a jeho pohyb vzniká postupným domalováváním a umazáváním tahů štětce.
Vítězný snímek natočil režisér a scenárista Morad Mostafa. Podle poroty se jedná o podmanivý obraz komplikovaných a chaotických vztahů na rozlučce se svobodou očima nezasvěcence.
Slovenský animovaný černý humor, koprodukční český hraný film s francouzskou hereckou hvězdou i klasický rakouský experimentální film. Radiožurnál představuje trojici inspirativních krátkých snímků.
Někdy se věci prostě nedaří. Třeba když jste správce bytového domu plného sobeckých lidí, mezi kterými nechybí vaše sexuálně frustrovaná manželka nebo ovdovělý soused, který utápí žal v alkoholu.
Film režisérů Michaely Mihályiové a Davida Štumpfa se kvalifikoval do kategorie nejlepší krátkometrážní animovaný film. V pondělí to sdělila za tvůrce filmu Marta Jallageas.
Pro příznivce krátkých filmů pro děti je to jasný signál, že se stav této tvorby zlepšuje a zlepšuje se i povědomí o české tvorbě i díky tomu, že filmaři se svými filmy vyráží i víc do světa.
K tradici dobrých krátkých filmů pro děti, která dostala tvrdou ránu v devadesátých letech krachem silných československých studií, se pomalu vracejí producenti i filmové školy.
Soutěžní sekce filmového festivalu v Locarnu bude mít po letech českého zástupce. Svou premiéru zažije ve Švýcarsku krátký snímek Rekonstrukce debutujících režisérů Ondřeje Nováka a Jiřího Havlíčka.