Nejsou to jen ulice, které během epidemie koronaviru zejí prázdnotou. Ruch takřka utichl i na vlakových nádražích. Dopravci tak za poslední rok zaznamenali kvůli opatřením výrazný pokles cestujících.
Cestování hromadnou dopravou patří mezi nejrizikovější aktivity v době pandemie, řekl Radiožurnálu epidemiolog Roman Prymula. Dopravci se proto snaží bezpečnost zvýšit častou dezinfekcí.
Ve čtvrtečním tisku se dočtete, že některým firmám v době koronaviru docházejí finanční rezervy. Vyplývá to z průzkumu, který pro deník Právo provedla ČSOB.
Velké ztráty v souvislosti s koronavirovou krizí počítají i soukromí dopravci. Například Leo Express je očekává v řádech stovek milionů korun, výpadky tržeb v podobné výši už dříve hlásila i Arriva.
Komise zahájila šetření v roce 2016, když si na ceny jízdného na trati mezi Prahou a Ostravou – údajně určené k likvidaci konkurence – stěžovaly firmy RegioJet a LEO Express.
Strojvedoucí vlaku společnosti Leo Express projel návěstidlem na červenou a dostal se na stejnou kolej, kde jel v protisměru jiný vlak stejného provozovatele.
Autobusy a vlaky budou Slovinskem pouze projíždět, tranzit přes zemi omezený není. Dopravci reagují na opatření Slovinců, kteří Česko vyškrtli ze seznamu epidemiologicky bezpečných zemí.
Polsko a Slovensko stále nepovolují vstup cizincům do země, někteří dopravci, pro které jsou tyto země klíčové, stále vyčkávají na rozhodnutí tamních úřadů. RegioJet vyšle linky do Německa a Rakouska.
Ministerstvo dopravy s žádným jednotným požadavkem na bezpečné rozestupy v dopravních prostředcích nepočítá a nechává rozhodnutí na jednotlivých dopravcích.
Šéf resortů průmyslu a obchodu a dopravy za hnutí ANO Karel Havlíček říká, že stát připravil pro dopravní odvětví řadu opatření. Firmy můžou získat i prostředky z programu Antivirus.
Koronavirová krize, kvůli které se snížily přepravy cestujících až na desetinu jejich původního počtu, způsobuje dopravcům obří ztrát. České dráhy odhadují ekonomické dopady krize v řádech miliard.
Problémy začaly po nedávném startu soukromých dopravců na některých dotovaných železničních linkách. Na trať nemohly vyjet také některé vlaky společnosti Leo Express Tenders.
Největší komplikace zažila společnost Arriva hned v neděli, kdy musela kvůli technické závadě jeden rychlík úplně zrušit a poté nasadit na trase Praha – Tanvald zapůjčený náhradní motorový vlak.
„Je velmi složité vyčíslit, na kolik to ‚státní kasu‘ přišlo. Zmíněný dopravce totiž kromě skutečně drahých jízdenek prodával i skutečně levné jízdenky," uvedla pro iROZHLAS.cz mluvčí ministerstva.
Zda je vysoký zájem spojen s nedělní demonstrací v Praze, však žádný z dopravců nedokázal odhadnout, o tyto linky je totiž podle nich zájem tradičně vysoký. Vyplývá to z informací dopravců.
Dopravce si u čínského výrobce objednal tři elektrické soupravy s opcí na dalších 30, spolupráce bude mít hodnotu přes pět miliard korun. „Leo Express se podílel na vývoji designu vlaku,“ řekl Köhler.
Třicetiletý muž podle obžaloby poslal na facebookový profil Leo Expresu text ve znění „Bomba ve vlaku. Do tří z vlaků RegioJet a Leo Express aktuálně se nacházející na území České republiky.“
Nesrovnalosti se objevily po zavedení slev v některých regionech. Například v Ostravě, kde studenti dojíždějí z různých částí regionu a kombinují různé slevy podle jednotlivých měst a dopravců.
Přes 600 drobných investorů investovalo od července do úvěru pro soukromého dopravce Leo Express. Celková částka dosud vybraných investic do úvěru je více než osm milionů korun.
Železniční dopravce Leo Express neohlídal tisíce osobních údajů svých cestujících, informují Hospodářské noviny. Podle Leo Expressu i Úřadu pro ochranu osobních údajů nedošlo k žádnému pochybení.
Český dopravce Leo Express převezme berlínskou železniční společnost Locomore. Jezdit má na trase Berlín - Stuttgart. Převod části společnosti potvrdila Barbora Mičková ze společnosti Leo Express.