Přes most v celé jeho délce nejezdí tramvaje a na inundační most, který slouží jako preventivní ochrana cesty před povodní, nesmějí ani chodci, cyklisté a automobily.
Tramvaje neprojedou po Libeňského mostu v celém úseku. Auta mohou projíždět přes Vltavu mezi Prahy 8 a Prahu 7 normálně, protože tato část mostu není uzavřena, uvedla mluvčí TSK.
Výsledná podoba mostu by měla co nejvíc připomínat originální kubistickou stavbu z roku 1928. Celá rekonstrukce se netýká jen samotného mostu, ale i jeho okolí.
Hlavní město Praha ve spolupráci s neziskovými organizacemi zahájilo minulý týden pilotní projekt terénního očkování lidí bez domova. Za tři dny se podařilo naočkovat více než 100 zájemců o vakcínu.
Policie v neděli zadržela muže, který po pronásledování havaroval na pražské Palmovce. Byl pod vlivem pervitinu a bez řidičského oprávnění. Řídil kradenou motorku z nemocnice.
„Předběžné výsledky budou zhruba do deseti dnů od ukončení sobotní zkoušky. Celková závěrečná zpráva bude do třiceti dnů,“ řekl Radiožurnálu ředitel TSK Josef Synčák.
Při zkoušce bude využita zátěž 547 tun. Minulý víkend odborníci použili dvě tramvaje těžké 66 tun, osm nákladních vozů, kdy každý vážil 41 tun a zatěžovací vaky na chodnících.
Firma podle mluvčí vypíše nový tendr, který bude na vypracování projektu i uskutečnění oprav. Most z roku 1928 je ve špatném stavu a nebyl nikdy opravován.
Most z roku 1928 je ve špatném stavu a nikdy nebyl opravován. Oprava, která by měla trvat 32 měsíců a uskutečnit se od září 2022 do dubna 2025, by měla stát 477 milionů Kč.
Důvodem schůze byl rozpor ve výsledku dubnového hlasování radních o opravě Libeňského mostu, kdy se rozcházely údaje v zápisu a zvukovém záznamu jednání.
Libeňský most se začne opravovat až v roce 2023. V rozhovoru pro server Novinky.cz to řekl pražský primátor Hřib. Oprava mostu přitom byla prioritou a nový primátor kvůli ní kritizoval starou koalici.
Silničáři by letos měli pracovat na desítkách mostů v Praze. Kromě těch velkých přes Vltavu také třeba na mostu v ulici K Barrandovu nebo na Zlíchovském mostě.
Mezi dvěma břehy Vltavy pendluje přívoz, což by bylo docela romantické, kdyby tenhle příběh nebyl tou nejvýstižnější ilustrací stavu hlavního města posledních let.
Podle Technické správy komunikací bude příprava pro vybudování provizoria trvat 26 měsíců. Most bude obousměrný a unese i autobusy. Pro tramvaje by musel vznikout ještě jiný.
Lidové noviny se věnují nedostatku kuchařek ve školních jídelnách, který je způsobem mimo jiné nízkými platy v odvětví. Více si přečtěte v přehledu tisku, který sestavil Radiožurnál.
Pražští zastupitelé nebudou na čtvrtečním jednání řešit osud Libeňského mostu. Důvodem je neshoda mezi politiky a odborníky, zda ho zbourat, nebo opravit. Do sporu se vložil ministr kultury Ilja Šmíd.
Libeňský most nesmíte zbourat, žádají někteří historici umění z Ústavu dějin umění Akademie věd pražské zastupitele. Zároveň je vyzývají, aby na dalším jednání hlasovali proti jeho likvidaci.
Libeňský most musí být zbořen. Těmito slovy rozjela primátorka Prahy Adriana Krnáčová a její náměstek Petr Dolínek konflikt uvnitř koalice na magistrátě, který možná skončí jejím rozpadem.
Fakt, že se vládnoucí koalice v Praze rozpadá na otázce, jestli zbořit jeden z místních mostů, je půl roku před koncem tohoto volebního období docela symbolické.
Hnutí ANO naštval postoj Zelených i lidovců a vyvolalo dohadovací řízení. To může skončit i pádem primátorky. Pro takovou variantu ale není kandidát na post příštího primátora Patrik Nacher (ANO).
Zastupitelé pražského ANO vyvolají tzv. dohodovací řízení s ČSSD a Trojkoalicí (SZ, KDU-ČSL a STAN). Během řízení budou strany řešit, zda koalice skončí, nebo bude pokračovat.