V první řadě šlo podle vyšetřovatelů o softwarový problém stabilizačního systému MCAS, který nepočítal se ztrátou kontroly nad letadlem, o čemž piloti společnosti Lion Air nevěděli.
Výkonný ředitel Dennis Muilenburg podle tiskových agentur prohlásil, že Boeing nedokázal „konzistentně“ komunikovat s regulátory a zákazníky, což bylo „nepřijatelné“.
Boeing podle Reuters doufá, že softwarové úpravy a související výcvik pilotů pomohou zabránit tomu, aby chybná data spustila stabilizační systém MCAS, který byl aktivován při obou nehodách.
Piloti letounu Boeing 737 MAX indonéské společnosti Lion Air, na jehož palubě při říjnovém neštěstí zahynulo 189 lidí, před pádem stroje hledali v letové příručce, jak udržet nad letadlem kontrolu.
Na palubě pohřešovaného letadla se podle tiskových agentur nacházelo 189 lidí, cestujících a členů posádky. Spojení s letadlem typu Boeing 737 MAX 8 se přerušilo 13 minut po startu.