Druhé místo na 46. ročníku legendární soutěže obsadil synovec šestinásobného vítěze Aleš Loprais. Oba čeští jezdci si vytvořili osobní maxima, Macík byl nejlépe druhý loni a Loprais třetí v roce 2007.
Jezdec týmu MM Technology, Martin Macík, se v pátek může stát prvním českým vítězem slavné soutěže v kategorii kamionů od roku 2001, kdy šestý triumf vybojoval Karel Loprais.
V pondělní etapě si Martin Macík upevnil vedení mezi kamionisty. Náskok na druhého Mitchela van den Brinka navýšil na 49 minut. V kategorii automobilů klesl Martin Prokop na sedmou příčku.
Martin Prokop přes technické problémy zajel dvanáctý čas mezi automobilovými jezdci. Martin Michek mezi motocyklisty skončil desátý a opět uzavírá první desítku průběžného pořadí.
Mezi automobily pokračoval v dobrých výkonech Martin Prokop, který byl jen o osm minut pomalejší než vítězný Sébastien Loeb z Francie a měl by se opět posunout v celkovém hodnocení.
Aleš Loprais se dostal do čela průběžného pořadí v kategorii kamionů. Novým lídrem mezi automobily je Jazíd Rádžhí ze Saúdské Arábie, mezi motocyklisty vedení stále drží Ross Branch z Botswany.
Čistě ženský seriál W series se po třech sezonách dominance Britky Chadwickové a kritiky ze segregace žen v motosportu odmlčel. Změnu má přinést Akademie F1.
Martin Macík se při svém své jedenáctém startu na slavné soutěži poprvé prosadil na pomyslné stupně vítězů. Martin Michek byl mezi motocyklisty nejlepším pilotem bez podpory továrního týmu.
Třetí etapové prvenství si připsal Argentinec Luciano Benavides, zatímco jeho bratr Kevin musel uvolnit průběžné vedení americkému soupeři Skyleru Howesovi.
Michek si díky sedmému místu vylepšil svůj nejlepší kariérní dílčí výsledek na Dakaru. Martin Prokop byl v kategorii automobilů 13., a v celkovém pořadí zůstává sedmý.
„Poslalo mě to do dálky. Byla to šílená rána. Nespadl jsem, ale zničil se mi ráfek. Nemůžu s ním jet, protože bych se zabil. Teď řešíme, co se odehraje,“ oznámil na instagramu.
Úterní etapu se startem i cílem ve Vadí ad-Davásiru, jejíž součástí byla 287 km dlouhá rychlostní zkouška, ovládl José Ignacio Cornejo Florimo z Chile. Michek za ním zaostal o 8:09 minuty.
Martin Prokop mezi automobily naopak o místo klesl a je devátý poté, co dosáhl osmnáctého času. V čele je stále Násir Attíja z Kataru, kategorii motocyklistů vede i nadále Brit Sam Sunderlad.
„Bylo to hrozně dlouhé, jsem unavený. Odsýpalo to, opravdu velmi rychlá etapa. Držel jsem plný plyn do poslední chvíle, maximálkou 165 km za hodinu jsem jel hned několikrát,“ řekl Michek.
Organizátoři 43. ročníku slavné soutěže na čtvrtek pro závodníky připravili nejdelší etapu. Oproti původním plánům ji sice kvůli počasí zkrátili, i tak je ale čekala 464 km dlouhá rychlostní zkouška.
Pořadatelé v úterý pro závodníky připravili zřejmě nejnáročnější etapu dosavadního průběhu. Start i cíl měla v Naúmu a její součástí byla 465 km dlouhá rychlostní zkouška.